Varing
Varing
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->VARNIG FÖR VIRUS...
Klicka inte på Virus update...Zentom system Guard.....detta infekterar genast Dator med falskt virus Skydd,, det är inget skoj....min huvud dator är kass,,, <!-- </EdIndex> --></div>
Klicka inte på Virus update...Zentom system Guard.....detta infekterar genast Dator med falskt virus Skydd,, det är inget skoj....min huvud dator är kass,,, <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En klassiker, virus som föreställer virusskydd för att få folk att installera dom frivilligt. När dom är inne ställer dom till med mängder av problem, och för att lösa problemen behöver man enligt texten bara "köpa fullversionen av antivirusprogrammet" för några hundralappar så det kan ta bort virusen.
Smart sätt att lura av folk pengar. Bästa lösningen på problemet är givetvis en totalrensning och ominstallation av datorn, även om det brukar gå få bort skräpet ur datorn ändå. <!-- </EdIndex> --></div>
Smart sätt att lura av folk pengar. Bästa lösningen på problemet är givetvis en totalrensning och ominstallation av datorn, även om det brukar gå få bort skräpet ur datorn ändå. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
och det fungerar väldigt bra, finns ingen anledning till att köpa ett antivirusprogram som privatperson <!-- </EdIndex> --></div>
Har aldrig testat AVG men det är väll ungefär som AvastS_Compakt skrev:Ungefär som en gratis filmkanal ... man får vad man betalar förPop skrev:eller så laddar man ner AVG antivirus så har man gratis skydd... dom har både betala och gratis.
och det fungerar väldigt bra, finns ingen anledning till att köpa ett antivirusprogram som privatperson <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
<!-- </EdIndex> --></div>
Köpa ? Det ingår för det mesta i avtalet med internet leverantören. Själv betalar jag 700 för 3 datorer i 2 år... Har man inget skydd så har man heller inget vett , som jag brukar säga till äldsta grabben.disktant skrev:Har aldrig testat AVG men det är väll ungefär som AvastS_Compakt skrev:Ungefär som en gratis filmkanal ... man får vad man betalar förPop skrev:eller så laddar man ner AVG antivirus så har man gratis skydd... dom har både betala och gratis.
och det fungerar väldigt bra, finns ingen anledning till att köpa ett antivirusprogram som privatperson

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske har jag bara haft tur. Jag har mac sedan 3 år och inget virusskydd alls. Helt problemfritt! <!-- </EdIndex> --></div>
Morris Mini 850 1965
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
funkar kanon med AVG FREE försiktig får jag vara ändå öppnar inte okända filer <!-- </EdIndex> --></div>S_Compakt skrev:Ungefär som en gratis filmkanal ... man får vad man betalar förPop skrev:eller så laddar man ner AVG antivirus så har man gratis skydd... dom har både betala och gratis.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bäst är nog om man väljer operativsystemet Linux i någon distribution för där finns inga virusar har jag hört. Endast s.k. "rootkits" kan sabba men det gör dom ju på windows också.
Ubuntu, Suse och Debian är välkända Linuxdistributioner.
Har testat Suse en gång. Istället för Windows "startknapp" fanns där en kameleont. Det var rätt likt windows tyckte i.a.f. jag.
Nackdelen med antivirussystemen är att de slöar ner datorn, särskilt om man inte har en nyare dator med snabb CPU.
Min egen erfarenhet är att man ska undvika att installera en massa program och definitivt inte okända sådana.
Gratis är inte alltid gott. <!-- </EdIndex> --></div>
Ubuntu, Suse och Debian är välkända Linuxdistributioner.
Har testat Suse en gång. Istället för Windows "startknapp" fanns där en kameleont. Det var rätt likt windows tyckte i.a.f. jag.
Nackdelen med antivirussystemen är att de slöar ner datorn, särskilt om man inte har en nyare dator med snabb CPU.
Min egen erfarenhet är att man ska undvika att installera en massa program och definitivt inte okända sådana.
Gratis är inte alltid gott. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->AVG & Avast funkar utmärkt och kostar gratis. har kört med gratis antivirusprogramvara så länge jag kan minnas och har aldrig drabbats av virus. Div adware har dock letat sig in några ggr.
Bästa skyddet är väl att ta backup på det man värdesätter.... Då är det enkelt att blåsa datorn och börja om på ny kula. <!-- </EdIndex> --></div>
Bästa skyddet är väl att ta backup på det man värdesätter.... Då är det enkelt att blåsa datorn och börja om på ny kula. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norton.... Hmmm jaja.... Det mest minneskrävande eländet som finns tycker jag. Varje ny dator jag skaffar är oftast besudlad med Norton. Plockar bort det så är datorn märkbart piggare, brukar istället blåsa in NOD32 och uppdatera nycklarna så fort dom gamla blir "voidade" <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.