<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en 2 växlad sachs som fyrtaktar som satan och är extrem slö. Så fort det lutar uppåt så orkar den ingenting. Sen så fyrtaktar den på engång när jag åker med en växel i. Vrider på ställbara munstycket men det blir ingen skillnad. Har gjort ren förgasaren flera gånger utan någon skillnad, även ställt in brytarna. Även så går den lite``hackigt´´. Det är inte växlarna som hoppar ur. Så nu har jag ingen aning om vad det kan vara för fel.
mvh Johan. <!-- </EdIndex> --></div>
sachs fyrtaktar
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min gjorde likadant. samt att den hade en förmåga att nästan dö efter varje gasavslag när man skull dra på igen. Har nästan slutat nu att takta det jag gjort är:
Rensat avgasröret rejält öppnat så mycket det går genom att borra i insatsen lit här och där men ta bara nåt hål åt gången för ett visst motstånd ska et vara i avassystem.
Ställt tändningen 0,4 på brytarna förtändning ca 2 grader innan ödvilket blev i mitten på ställspåren på tändplattan.
pluggat ur breddat avgasporten ca 2 mm samt höjt den ca 2mm har även filat ner kolvens ovansida mot spolportarna ca 2mm på varje sida men man kan nog ta lite till. har även slipat bort undre delen av cylinderkjolen under ingången till spolkanalen.
Allt gjort i denna ordningen och den har gått bättre efter varje förändring.
Nu går den i 40 knappt men innan gjorde den knappt 30 så det får väl vara ok, har ju bara en 8,5 fögasare. uppradering på g.
Tror även att ett effektblås typ jamarcol expansionsrör kan vara bra gjorde susen på en puch maxxi jag hade innan iallafall
<!-- </EdIndex> --></div>
Rensat avgasröret rejält öppnat så mycket det går genom att borra i insatsen lit här och där men ta bara nåt hål åt gången för ett visst motstånd ska et vara i avassystem.
Ställt tändningen 0,4 på brytarna förtändning ca 2 grader innan ödvilket blev i mitten på ställspåren på tändplattan.
pluggat ur breddat avgasporten ca 2 mm samt höjt den ca 2mm har även filat ner kolvens ovansida mot spolportarna ca 2mm på varje sida men man kan nog ta lite till. har även slipat bort undre delen av cylinderkjolen under ingången till spolkanalen.
Allt gjort i denna ordningen och den har gått bättre efter varje förändring.
Nu går den i 40 knappt men innan gjorde den knappt 30 så det får väl vara ok, har ju bara en 8,5 fögasare. uppradering på g.
Tror även att ett effektblås typ jamarcol expansionsrör kan vara bra gjorde susen på en puch maxxi jag hade innan iallafall

Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för svaren. Jag har provat med olika munstycken ingen skillnad. Jag vill inte hålla på och förstöra original grejerna, för moppen är så fin. Det är en saxoped från 56. Det sitter en 12mm bing så kallad padda. Och det sitter ingen plugg i insuget. Har gjort rent hela avgassystemet redan. Får prova att ställa tändningen.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Första tanken var att det lät som en klockren beskrivning på ett igentäppt luftfilter.
nästa tanke: har den orginaltändspolen kvar? en s.k. "boschmumie? dom är väl kända för att torka sönder i isoleringen invändigt med mystiska överslag som följd. en jobbarkompis hade en compackt med nytillverkad piratspole som betedde sig snarlikt.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
nästa tanke: har den orginaltändspolen kvar? en s.k. "boschmumie? dom är väl kända för att torka sönder i isoleringen invändigt med mystiska överslag som följd. en jobbarkompis hade en compackt med nytillverkad piratspole som betedde sig snarlikt.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-