Montera framhjul på 1255 och säkert även 1244...

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
renninha

Montera framhjul på 1255 och säkert även 1244...

Inlägg av renninha »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får inte till det här...
Jag försöker sätta dit ett framhjul på en Golden Champ, men det blir bara konstigt för jag saknar original-distanserna, hastighetsmätardrivningen är nog inte komplett osv.
Tänkte att om jag sätter dit bromsoket så borde skivan vara mitt i spåret och sedan räkna från det. Men skivan kommer så himla nära gaffelbenet då.
Ska det vara några distanser eller brickor som flyttar in oket? Jag skruvade det direkt i gaffelbenet, men skulle gärna vilka ha in det 10 mm sisådär så det blir lite luft mellan gaffelben och skiva.
Sen fattar jag f-n inte hur hastighetsmätardrivningen ska sitta heller... Originalgrunkan är kass så jag köpte någon mystiskt Huret-kit med en mätare som liknar champens och drivning på tyska ebay. Det jag har från original är en klump (distans) med en avfasning som skulle kunna tänkas vara mellan drivning och lager.
Sedan tycker jag det är svårt att se dels när det är tillräckligt mycket mellanlägg för att vara säker på när gaffelbenen är parallella när det är hopspänt och dels var hjulet ska vara för att spåra rätt mot bakhjulet. I mitten, kanske - men då måste det in någon distans mellan ok och gaffelben, om ögonmåttet är korrekt...
Fan, man skulle köpt en moppe i mint condition istället...
Finns det någon verkstadshandbok eller reservdelslista med sprängskisser på sådana här saker att köpa eller ladda ner (bättre) någonstans?
Förtvivlad... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan göra en reservdelskatalog på cd eller som papperskopia åt dig. Jag pm'ar dig. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar