<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Projektet börjar bli klart nu, men saknar fortfarande diverse attiraljer för att det ska bli 100%. Men det struntar jag i, 90% är gott nog.
Dessvärre är en av de saknade sakerna ljuddämparfästet, den där trebenta grunkan som fästs i ramen.
Skulle gärna vilja köpa en sådan som någon har en över...
Alternativet är att försöka tillverka något liknande själv, men det brukar inte bli så bra när jag slöjdar. Och någon annan lösning på upphängningen blir för fel, tycker jag.
Saknar dessutom kopplingshandtaget, "lufthandtaget" och skulle behöva en ytterdel till en hastighetsmätare, skalet liksom. Jag köpte en Huret-mätare på ebay.de, till någon annan moppe, rätt form och ganska rätt utseende - förutom graderingen, men på den moppen är nog hastighetsmätaren försänkt i någon kåpa, för det saknas ett skal på den.
Kopplingshandtag och lufthandtag vore kul att hitta, men annars funkar det ju med vad-som-helst från lokala moppe- eller mc-handlaren. Sonen lär väl vurpa och knäcka några handtag i vinter i alla fall, så sista touchen kan vänta tills han vuxit ur moppeåldern. <!-- </EdIndex> --></div>