parts list Monarscoot

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

parts list Monarscoot

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Joo jag funderar om ngn sett en sprängd monarscoot? Håller på att pula ihop en som kom isärplockad, som tur var hade inte snubben börjat äckla sig på den ännu så jag tänkte smälla ihop den igen i det som alltid är det mysigaste skicket dvs patinerat rosk :wink:
Men jag vill veta lite detaljer/ brickor här å var samt gummimellanlägg mm,,
å då är det enkelt att bara kolla på en reservdelslista eller sprängskiss där framkommer det ju hur många brickor å var å hur dom suttit. Tror att det saknas lite prylers å även detta syns ju lättast på en dylik.
raketsport har en bra skiss på skoteretten men vet ngn var man hittar en på monarken?
/Dr <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har reservdelskataloger till dom flesta Monark/Monarpederna 60-63/64, men ingen scanner. Ska kolla om jag kan knäppa med kamera, men det blir tidigast i morgon kväll om jag kommer ihåg det.

Edit, det är till Monarscoot 1251/1261 jag har. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:..... ingen scanner.....
Jag fick tag i en skrivare med scanner där bläcket tagit slut. För övrigt var den så gott som ny och alla tillbehör CD-skivor med scannarprogram m.m. följde med. Alltihop för hundra spänn!

Den heter Epson och scannar jättebra. Kolla runt lite på loppis och second hand så kanske du hittar en också! <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en gammal parallellportsscanner, men ingen dator installerad som har parallellport, orkar inte fixa det för så lite. Men nån gång så ska jag fixa igång det hela. ( o den tar ju en attans tid jämfört med en USB eller SCSI-scanner) Behöver sällan Scanna nåt, men har en hel del jag skulle fixat till mina Volvosidor och en kommande Monark/Monarpedsida. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle gärna få tag på sprängskisser till mitt nyförvärv Monarscoot 1269.

Jossan, är det inget du har? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter bra :wink:
Jag har en djävligt mysko Monarscoot av den tidiga modellen med dom långa pakethållarstagen trampJLO. Det konstiga är att den har alufälgar :? Jag har 4andra men dom har alla plåtfälgar är det ngn fler som har en dylik månne?
det verkar inte vara ngr utbytta 2000 fälgar för moppen är helt original & har monarscootnav.
scanner har jag nyligen kastat som en frisbee på sopis sån sitter ju numera i varenda skrivare :D på tal om skrivare så skulle jag köpa bläck till min å när jag räknade ut kostnaden så skillde det bara 35kr mellan att köpa en flångny HP inkl patroner. Så jag snörde den gamla som bara skrivit en omgång svart bläck. För den hade inte autorengöring å torkade å bänglade hela tiden vilket djävla slängsamhälle vi lever i :shock: Annat är det med oldies but goodies :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo visst har jag reservdelskataloger till Monarscoot, alla modeller finns: 33 (133), 338 (1338), 339 (1339), 1251, 1261, 1293 och 1269.
Jag föredrar att kopiera på cd eller skriva ut papperskopia och skicka. Modell 33, 338, 339, 1251, 1261 skickas tillsammans och de övriga två var för sig, beroende på originalkatalogens utformning.

Hör av er ni som är intresserade! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Jag har en gammal parallellportsscanner, men ingen dator installerad som har parallellport, orkar inte fixa det för så lite. Men nån gång så ska jag fixa igång det hela. ( o den tar ju en attans tid jämfört med en USB eller SCSI-scanner) Behöver sällan Scanna nåt, men har en hel del jag skulle fixat till mina Volvosidor och en kommande Monark/Monarpedsida.
Jag försökte med ett par sådana där gamla scanners först, någon hade jag köpt och en hade jag fått. Jag la ner åtskilliga timmar på att hitta drivers program m.m. och lika många timmar på att få det att fungera vilket det aldrig gjorde. Om det hade funkat tror jag inte kvalitén hade blivit så bra ändå.

Den här USB-anslutna skrivaren/scannern var installerad på några minuter och funkar perfekt. Gamla datagrejer kan man bara slänga. Det är inget att ödsla tid på. De har gjort sitt. <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även jag är intresserad av sprängskisser till Monarscoot, fast jag åker egentligen inte Monark, men däremot en Örnen :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanonfin! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaa nu har man plockat ihop framdelen men det är tre gummigenomföringar som jag inte blir klok på dom är lika till utseendet som dom som sitter i styrlåset & i övre gaffelkronan men var skall dessa tre sitta??
Bild

som sagt här sitter en likadan..
Bild

& här ytterligare en...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur går detta bygget doktorn?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stannat som allt annat.. för mkt runt i kring hela tiden.. Bakhjulslagret rasade på min bruksis (Duett) så det blev till att fixa Ådin klar för besiktning medan jag väntar på en restad lagersats.
Efter att Audin gått rakt igenom besiktningen rasade framhjulslagret å vibrationerna måste ha pajat packboxen på utgående axel ( vxllådan började läcka som ett såll). Så nu står den som ett monument på jobbet å jag kör med jobb bilen å repar frenetiskt.
Far som ett jehu mellan Duett Audi samt Porsche för grabbens bil står även den, med paj bromsar sedan en månad tebacks. Den har vi Svarvat trummor å bytt belägg på men nu märkte vi vid luftning att cyllarna bak läcker.. Så det blir till att springa å kolla i alla kartonger som det står VW eller Audi på. För både bromscylindrar å trummor är märkta med VW symbolen å jag tror nog att söker man bland dom fabrikaten istället för Porsche så är nog priset liiite lägre..
Jo man måste ju även stuva bort alla hobbybilar/MC inför kommande istid. Sen är det ju kåken/gården som måste få sitt, å badrummet, å gillestugan, å alla garage, å stugan, , å ungarna, å hunden, å trubadurandet, å frun..nä just ja.. hon stack ju vad kan det ha berott på :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Doktorn Det ser ut som du skulle ha lite tid över för att hjälpa mig. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å ja me need help please - man kan ju klona sig sa fåret till sig själv :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar