Hämtad och klar att börja skruva i.. lycklig feeling

Tänkte sandblästra men kompressorn var nog för klen så lämnade in den till en firma istället.. det var nån typ av hammarlack som den tidigare ägaren kletat på så den satt som F#N :S

Fick med en hel drös med delar, bl.a en hastighetsmätare och framlykta till mitt andra renoveringsobjekt compakten. Ibland har man bara TUR!

Crescent E-type 1293

Blästrad och redo för lackering.

Grundlack.

Tänkte först använda originalfärg med kompressor och färgspruta som jag gjorde med compacten, men jag tycker piratröd är ganska ful så de fick bli lila metallic med sprayburk istället. Går att få till bra resultat om man gör det ordentligt.

Svingaxel i rostfritt stål, tack Simtus för hög kvalité

Det roliga har börjat med monteringen av alla delar

Räcer börjar ta form

Sadeln måste kläs. Hittade en färdig vinyl på nätet, var de på ettans har jag för mig..

Tråkig kabeldragning...

Börjar i stort vara färdig, frambromsbackar behöver bytas, behöver en hel vänster krom-kåpa, lite fräschare bakdämpare, en framlykt-insats, hastighetsmätare och tuta om det går att få tag på. Går som ett skott med 60cc och 17mm

Riktigt kul semesterprojekt har det varit, så skönt under sommaren och svalka sig med nån bira medan man skruvar i solen

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=10279&mforum=raketsport#10279 <!-- </EdIndex> --></div>