Hur mycket får en moppe kosta?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Nedomansky

Hur mycket får en moppe kosta?

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/stockholm/Victoria_Avanti_Veteranmoped_36351284.htm?aw=1

Är detta din drömmoppe?

Hur mycket är ni villiga att betala för era drömmars moped? Hur mkt har ni som mest betalt för en moped?

Skulle kunna tänka mig att betala 25000:- - 30000:- för min drömmoppe, men då ska den vara i toppskick. Har som mest betalat 16-17000:- för en moppe... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag vet hade inga 1959:or fotpinnar. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har alltid velat ha en KS-50 -75:a men det har inte blivit så ännu. Jag tycker det är en riktigt snygg moped. Skulle nog kunna ge 15-17 tkr. för en fin.
Men hittar man något extremt fint exemplar man blir kär i vet man inte var det slutar..... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Nedomansky

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jorhul skrev:Jag har alltid velat ha en KS-50 -75:a men det har inte blivit så ännu. Jag tycker det är en riktigt snygg moped. Skulle nog kunna ge 15-17 tkr. för en fin.
Men hittar man något extremt fint exemplar man blir kär i vet man inte var det slutar..... :roll:
Lite OT, sorry.

Jag har en SuperSport -75 som ev. ska säljas..

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=7770&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Rick

Inlägg av Rick »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hittils betalat ca 5000kr för mina moppar st. Skulle kunna gå upp några till för rätt moppe. Men jag skulle aldrig köpa en moppe för 20-30k... Detta för att jag vill ha en moppe i bruksskick, jag är inte allt för varsam och absolut inte någon som står och putsar i timmar. Lite rostfläckar och repor hör till! Man ska använda sakerna och inte låta dom stå och samla damm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft 2 st Gileror, dumt nog sålde jag dom, en sådan skulle jag gärna vilja ha till rätt pris ca 10.000 <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

alf-johan skrev:Jag har haft 2 st Gileror, dumt nog sålde jag dom, en sådan skulle jag gärna vilja ha till rätt pris ca 10.000
Gilerorna i bruksskick är inte så dyra

Min drömmoppe (Fram speed) förblir drömmoppe för när en sån mot förmodan är till salu så är min plånbok för tunn

Hade ju en sån innan jag blev 15
Bild
Lite "hottad" för optimal skogsåkning <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att man aldrig lär sig. Köpa billigt och renovera och komma på att det hade vart mycket billigare att köpa en skitdyr färdig! (fast det ÄR ju inte lika kul förståss...) <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nog betalat 8500 eller 9000 som mest för en moped, och då har det varit bruksfordon. Betalar inte massor av pengar för utställningsföremål som man inte vågar använda, bättre att köpa ett lik och renovera till bruksskick - då kan man använda moppen med gott samvete sedan, utan att vara rädd för att repa den nya lacken eller förstöra NOS-delar som man spenderat mängder av tid och pengar på att skaffa...

En drömmoppe är en mardrömsmoppe om den måste hanteras med bomullshandskar. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan nog tänka mej att punga ut en go slant för rätt orginalmoppe,men troligtvis blir den under ett skynke i garaget :cry:
Det är ju inget man vill ha fler skavanker på,det blir troligtvis en vackert väderasfaltmoppe :D
Brukar oftast bli nåt skrotprojekt man kostar på,blir inte samma ångest när skavankerna kommer :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enda moppen jag skulle tänka mig att betala en rejäl slant för
är en "Blechbanane", men de som är till salu brukar ju ligga mellan
30-50 lakan... Så det får nog vänta... :cry:

Annars är det nog som Braxen säger, en Fram King Speed som står högt
i kurs. Men skulle jag köpa en så skulle jag nog få dåligt samvete och
bjuda ut den till Braxen för samma peng jag köpt den för! :wink:

Eller en Rusch kanske.. Svår fråga det här, men är det någon som har ett ex
tillsalu av ovanstående så är det bara att dra ett PM! :roll: :D <!-- </EdIndex> --></div>
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att man gillar att spåra ur och dega ett gäng tusenlappar på en renovering behöver juh inte betyda att man inte använder prylarna!

http://www.odsater.se/skalbyligan/usse_trip/
http://www.odsater.se/skalbyligan/grosse_treffe/grosse_treffe09/index.html
http://www.odsater.se/skalbyligan/velodrom/09/index.html
http://www.odsater.se/skalbyligan/toscana/ <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är lite arg på mig själv att jag inte letade mer efter min F50glx
som jag hade när jag var 15
Jag gav den till min kusin och han hade gett den till nån av hans kusiner.
När min dotter Linda skulle ha moppe så frågade jag honom om han visste om den fanns kvar
Han skulle kolla sa han , men det blev inte nå mer bestämt.

Ett år senare så la Johan(sura) ut en bild på en F50 han hade fått gratis av en kund
Och där stog den , precis som den såg ut när jag hade den. Tänk om jag letat lite till då hade den nog stått hemma hos mig...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->6-7 000:- men då ska den va buckelfri i tanken och ha en motor som sitter kvar i alla fall och bra i lack

fortfarande av en dröm även om ja åker Kreidler, nämligen en Mustang Cobra 1000.

får man läge på en sån och byta mot mina hojar blir de svårt!

och 14 000:- har ja betalt för en moped, fick den dock såld för 14 000:- så <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Rick skrev:Jag har hittils betalat ca 5000kr för mina moppar st. Skulle kunna gå upp några till för rätt moppe. Men jag skulle aldrig köpa en moppe för 20-30k... Detta för att jag vill ha en moppe i bruksskick, jag är inte allt för varsam och absolut inte någon som står och putsar i timmar. Lite rostfläckar och repor hör till! Man ska använda sakerna och inte låta dom stå och samla damm.
Håller nog med dig... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar