Vintertur på Skökan

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Vintertur på Skökan

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom just in efter en liten tur med Skökan i det vackra vintervädret. Det krävdes ett par kickar innan hon masade igång men sen kände jag igen mig.
Otroligt vad det greppade bra på vinterväg ändå, det gick alldeles utmärkt att göra wheelies :D Däremot tyckte jag att hon sladdar lite trögt, man kanske skulle montera ett framdäck på bakhjulet också för att kunna ställa upp lättare. Jag kom också fram till att värme på handtagen(som på snöskotrar) är en ganska bra uppfinning eller att jag kanske skulle ha haft vantar på mig, här snackar jag "vita fingrar".
Nåväl, skoj var det iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:) låter nästan som ja måste ner i garaget och skruva fast bromsoket på golden champen blev helt plötsligt jäkligt sugen på en moppevända :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jamen...då var goldie väckt ur vintersömnen då :) lite sladdigt att åka nu kanske..tror vi har mer vinterväglag än Rundvik :lol:
nåja både goldie och jag kom hem helskinnade..har tyvärr inte fått igång hennes handbroms ännu, skruvade i hop det hela, men saknade bromsolja :oops: så lufta bromsen får vänta tills veckan..verkar bli lite pyssel med ljuskontakten oxå ljuset och stoppknappen funkade ju inte :roll: nåja första vingliga åkturen är ju avklarad....så nu är flera än skökan luftade :wink:
Bild

hon längtade nog in i det varma garaget igen ,för rep ap ljuset och bromsluftning :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt Raketarn, hon ser ju ut att trivas i snön, lite kall om däcken bara. Lite frågande till vinterväglaget bara, du bor ju halvvägs till skåne :D
Nä, jag vet. Av nån anledning är det mer snö hos dig.
Men dåså, bara att massera bromsar så hon blir fit for fight. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->japp hon ska få sig en rundsmörjning :D mmm du får slå till på goldenchampen RetroR säljer nu...den verkar ju rätt skapligt objekt... :wink:
goldie vill ju ha en kompis i klubben... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå nog verkar den Champen vara ett bra objekt alltid men för tillfället känns "lädret" lite tunt för att köpa en storcompakt, jag har ju Grymmen att lägga orimligt mycket pengar på just nu :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:bananas: He, he vi har redan köpt "Guld Mästar'n" av RetroR. Goldie är inte längre ensam....

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känns ju ruskigt skönt att Guld mästaren fick stanna kvar här i norr och inte hammnade söder om dalälven eller bli såld i delar på tradyra :wink:*nu får man skit förstås :roll: * kan inte göra annat än gratulera till köpet av en trevlig moppe oregonian_congratulations.gif
då finns chansen att det rullar ännu en golden på vårrallyt då slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att :clapping: mefipallina_yahoo.gif mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ehh.. "söder om dalälven" :UH: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eehh :?: För er gäller väl söder om noppikoskii 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hrm, söder om dalälven, på 70-talet fanns det en mycket duktig Rally-Crossförare som heter Mikael Nordström från Sundsvall, han vann allt han ställde upp i . Han och hans kompisar kallade sig för Norrlandsmaffian i Rally-Cross, finns det möjligen en Norrlandsmaffia i Mopedåkning också, eller bara inbördes beundran. Mvh Alf-Johan slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Det finns inte så många veteranmoppar kvar i Västerbotten/Ångermanland kustland, så vi är bara glada om vi kan hitta dom och få några att stanna kvar.

Tompa - Nä, Noppikoskii ligger 2km norr om oss :wink:

Alf-Johan - Norrland innefattar ju halva Sverige så det skulle bli en redigt stor maffia.. :D Men, nej mopedmaffia känns inte intressant. Vi är ju alla mopedister. Vi är bara några få här som bor nära varann och umgås privat så då blir det rediga gratulationer då man fått tillökning. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag var jag också ute och snökörde med min F 50 off road, 3,5 hk med trimrör orkade faktiskt med gammelgubben ganska bra, Mvh Alf-Johan :tierdeyes: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->KUL! Nu blev jag sugen, men det snöar och blåser ganska duktigt idag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar