Ram/ chassinummer på Forshaga shopper.

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Sherwood
Kontakt:

Ram/ chassinummer på Forshaga shopper.

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har sökt i princip överallt på moppen efter ram/chassinummet och kan inte hitta det.
Nån som har en aning om vart det är placerat?

Behöver det för att kunna försäkra den, försäkringsbolaget var mycket grinig på den punkten.
Dom ville ha årsmodell också vilket jag inte har en aning om, ska fixa en bild och lägga upp så kanske nån kommer på det. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägg gärna upp bild, men jag tror i stort sett du kan välja vilket år som helst under deras produktion för det finns som inga skillnader på dom. Ramnumret kanske sitter i närheten av motorfästet eller under sadeln/sätet är annars ett populärt ställe. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Knacka in ett eget nummer. <!-- </EdIndex> --></div>
Jabba

Inlägg av Jabba »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ring 0573-392 20 och fråga vad den sitter. Går till växlen på Norsjö.
Har för mig att det sitter under sätet. Vill du vara hundra ring dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var många goda råd, tar det med att ringa till Norsjö mekaniska kan hända dom har annan trevlig information om den också.

Bilder kommer att läggas upp under "Projekt & renoveringar" om några dagar. Tänkt att den ska återställas till nyskick eller så nära det går.

Tack så mycket för hjälpen, det lär nog komma fler frågor lite då o då. <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att det sitter på vänster sida under sitsen, eller i dom regionerna. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->G-son har kollat noggrant runt sitsen och omkringliggande ytor även runt motorfästet finns inget alls, börjar fundera på om det kanske är placerat under ramen till sätet ska kolla upp det i morgon. <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom jag har sett (en kompis har haft/har ett antal) så brukar ramnumret vara där i alla fall, om alkoholen inte har anfallit hjärncellerna för hårt så är det på den vertikala plåten på vänstersidan nånstans i närheten av sätets framkant. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->G-son ska kolla lite mer noggrant i morgon kan tänkas att det är övermålat. Har hittat en del tvivelaktiga lackreparationer efter att jag gnuggat lite på moppen.

Tack för tipset om placering :) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla även rösebäckens hemsida, dom har gamla sprängskisser på shoppern <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tompa Det ska jag göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar