Sida 1 av 1

bing 17 mm sachs

Postat: 13 okt 2011, 14:34
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är de nytilverkade 17mm kyrkportarna något att ha eller är bing orginal bättre <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 18:05
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har både en gammal och en ny, men bara haft den äldre i en månad cirka.
Min erfarenhet är att den nya filterkonstruktionen är fulare, men bättre. Då den korta burken med filtret i bakkant inte levererar tillräckligt med luft, men då ska man veta att det är ett gammalt filter som jag inte rengjort ordentligt, kanske kan få bättre genomströmning på nåt vis.

Själva "huset" har jag inte märkt nån skillnad på. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 18:50
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Luftfiltret med utgående på sidan bara brölar , jag föredrar originalburken, Sen säger vissa att det är en anna storlek på botten munstycket ?? "gamla" tyskförgasaren som satt på 4,3hk modellen. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 19:34
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förstår inte vad ni menar med nya och gamla filterkonstruktionen? Med sidointag har väl ändå alltid funnits?
Original fanns det ju en insugsljuddämpare som skulle kopplas på den. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 19:44
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Förstår inte vad ni menar med nya och gamla filterkonstruktionen? Med sidointag har väl ändå alltid funnits?
Original fanns det ju en insugsljuddämpare som skulle kopplas på den.
Det finns en variant av luftburk som inte har filtret på sidan, utan baki. Ett stort runt filter är det. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 20:38
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Naeri skrev:
Amarace skrev:Förstår inte vad ni menar med nya och gamla filterkonstruktionen? Med sidointag har väl ändå alltid funnits?
Original fanns det ju en insugsljuddämpare som skulle kopplas på den.
Det finns en variant av luftburk som inte har filtret på sidan, utan baki. Ett stort runt filter är det.
Jo det vet jag, men ni benämnde ju det med sidointag som nytt, och det med filter baki som gammalt.
Och det förstår jag inte, handlar väl bara om olika marknader, för med sidointag är ju det gamla som satt på just "4,3hk", då tillsammans med insugsluddämpare.

Och den med inbyggt filter baki vet jag inte ursprung på, på den tiden jag själv var 15 stötte jag bara på den nån gång förutom att det var nån firma som sålde nya såna burkar.

Så jag undrar vari "Äldre" vs "nyare" kommer ifrån helt enkelt? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 20:52
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det bakre filtret eller inget filter alls sitter på alla importerade LKH motorer jag köpt iallafall , tror inte nån av dom motorerna haft sidoöppningen, jag har nog köpt 5-6 stycken <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 okt 2011, 21:19
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:
Naeri skrev:
Amarace skrev:Förstår inte vad ni menar med nya och gamla filterkonstruktionen? Med sidointag har väl ändå alltid funnits?
Original fanns det ju en insugsljuddämpare som skulle kopplas på den.
Det finns en variant av luftburk som inte har filtret på sidan, utan baki. Ett stort runt filter är det.
Jo det vet jag, men ni benämnde ju det med sidointag som nytt, och det med filter baki som gammalt.
Och det förstår jag inte, handlar väl bara om olika marknader, för med sidointag är ju det gamla som satt på just "4,3hk", då tillsammans med insugsluddämpare.

Och den med inbyggt filter baki vet jag inte ursprung på, på den tiden jag själv var 15 stötte jag bara på den nån gång förutom att det var nån firma som sålde nya såna burkar.

Så jag undrar vari "Äldre" vs "nyare" kommer ifrån helt enkelt?
Då är det jag som är ute o cyklar eller uttrycker mig dumt.
Jag har en bingkopia och den har filtret ut på sidan, och en äkta Bing och den är betydligt äldre, och till den är en burk med filtret där bak. <!-- </EdIndex> --></div>