Hur gör ni...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
SachsMekarn

Hur gör ni...

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När ni toppar era mopeder med GPS? Fäster ni gps på moppen eller brukar ni be nån bekant köra brevid? <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara att stoppa den i jackfickan. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då ser man ju inte hur fort det går! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror väl kanske på vilken gps man har.. På de flesta kan man väl se hu fort man har kört. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för tillfället, men den som väntar på något gott.. (förhoppningsvis :? )

Bara att kolla av den vid nästa stopp. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du menar att du kollar vad man kört som fortast? <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Du menar att du kollar vad man kört som fortast?
Precis, du åker å maxar, sedan kollar Max hastigheten :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle va kuligare om man hade gps på styret så man ser när de kryper upp de sista kilometerna :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har nån app i telefonen som bara sparar maxhastigheten tills man stannat och hastigheten blir noll, så jag brukar ha den i en lättillgänglig ficka och fiska fram den när farten gått ner lite grann... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är smidigt med alla olika appar! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Höll den faktiskt i handen den enda gången jag kolla 1279:an (annars i fickan), inte så säkert kanske... :oops:
annars borde det ju inte va så svårt att göra ett snabbfäste av nåt slag.. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man skulle ju kunna bara fästa en platta som sugproppen kan fästa på. Ingen som har byggt ett fäste till gps?? <!-- </EdIndex> --></div>
Perka

Inlägg av Perka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns färdiga fästen för olika Gps modeller på www.brodit.se kolla även under övrigt fästen för styren och lite allt möjligt..... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Använder själv min Iphone med Speedometer applikation. Lägger i fickan och sen ut och gasa! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag monterade min GPs på styret en gång och skulle gasa lite.
Den lossnade vid ca 80 blås och blev inte helt kry efter det.
Men högt studsade den iaf :P

Jag använder en bra kalibrerad cykeldator (BBB) eller min dashboard (Acewell) eller annars så kör jag med Proton appen i min Ericsson telefon.
Just Proton kan jag rekomendera, visar aktuell hastighet, max och snitthastighet. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Skriv svar