Ljuddämpare Skoterett

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Robin

Ljuddämpare Skoterett

Inlägg av Robin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Har en underbar Skoterett som jag gärna åker ett par mil i veckan med. Häromdagen trillade ljuddämparens bakre del av, jag samlade ihop delarna och körde hem den nu ganska högljudda Skoteretten.

Satte ihop det men jag tror det saknas någonslags bult på den gängade pinnen som finns där, den trillade av rätt snabbt igen. Ska det vara en sån där? Om ja, hur får jag tag på en? Någon som har en bild över hur det ska se ut?

Jag är helt obildad på det mekaniska området, det är ett estetiskt tvångsbeteende som gör att jag bara kan åka runt på snygga saker :)

Hälsar,
Robin <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->e la bara en m4 eller nåt :) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bigge skrev:e la bara en m4 eller nåt :)
m6 är de på dem flesta moppar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

ilogurra skrev:
bigge skrev:e la bara en m4 eller nåt :)
m6 är de på dem flesta moppar :wink:
gänga då :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du ska ha hittat :
1 st päron/slutdel/ bakre del
1st rörhylsa ca 7 cm lång
1st fyrkantig bricka ca 8x15 mm med ca 6mm hål i, aningen kupig.
1 st m6 mutter

rörhylsa, bricka, mutter går i nödfall att ersätta med en vingmutter från ett bromsstag.
brickan ska monteras med kupet utåt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Robin

Inlägg av Robin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Tack för genomgången av komponenter, precis vad jag var ute efter!

Då saknar jag muttern och den där brickan som låter lite "specialig", inget som jag har liggandes å skräpar... men det kanske inte är omöjligt att få tag på, föreställer mig att det där "avslutet" på dämparn är hyfsat standard? <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

Robin skrev:Hej. Tack för genomgången av komponenter, precis vad jag var ute efter!

Då saknar jag muttern och den där brickan som låter lite "specialig", inget som jag har liggandes å skräpar... men det kanske inte är omöjligt att få tag på, föreställer mig att det där "avslutet" på dämparn är hyfsat standard?
brikan e en låsbricka den e som en vanligt förutom att den e lite kupig finns å köpa lite överallt :) annars ta en låsmutter <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ett tips: kolla med dom som säljer ut gamla reservdelslager på tradera.
till ex, forsa comp, brattis1, kubben 70 m.fl

sådana där småprylar brukar handlarna få ta hem i 10-pack, så det borde
någon av dom ha.

har du en mall är det relativt enkelt att göra en själv. men den måste vara lite kupig. annars blir det för litet hål för avgaserna att komma förbi.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Ovisen

Inlägg av Ovisen »

Är på jakt efter ett paddavgassystem. Finns det nytt att köpa nånstans eller är det lättare att hitta enhöning?
Ovisen

Inlägg av Ovisen »

Ingen :?: :?:
Skriv svar