<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Jag håller på med ett hemmabygge och behöver veta hur lång en Zündapp ks 100 motor är från bakre motorfästet till framkant på topplocket. Jag har haft både ks 100 och 125 motorer men har för länge sedan sålt dessa men har nu mer tid och pengar att skruva för.
Även ungefärlig höjdskillnad mellan dessa två punkter vore bra så jag vet var ramen ska kapas. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad jag vet behöver du inte göra ett dugg med en KS50 ram för att
trycka i en 100 motor, de är väll om du vill ha bättre bromsar annars
är de inte mycket mer.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske borde berättat detta i mitt första inlägg; motorn ska sitta på en Husqvarna modell 24 från 1947. I senaste numret av Wheels magazine finns det just en sån Husqvarna fast med ks 50 motor. Det fanns även en i Gazoline magazine (4/2011) som vann första pris på custom motor show. Vad gäller Zündapps motorfästen så är de lika på alla oavsett kubik och modell. Problemet med Husqvarnan är att "staget" i ramen kommer att ta i cylindern. <!-- </EdIndex> --></div>
Thomas L skrev:Kanske borde berättat detta i mitt första inlägg; motorn ska sitta på en Husqvarna modell 24 från 1947. I senaste numret av Wheels magazine finns det just en sån Husqvarna fast med ks 50 motor. Det fanns även en i Gazoline magazine (4/2011) som vann första pris på custom motor show. Vad gäller Zündapps motorfästen så är de lika på alla oavsett kubik och modell. Problemet med Husqvarnan är att "staget" i ramen kommer att ta i cylindern.
Jag såg den Husqvarnan på Motala marknaden i Maj den var skitfrän... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B