Vevpartier på gott och ont?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Vevpartier på gott och ont?

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För och nackdelar med olika vevpartier?

Har hört att top racing-vevar ska ha balansproblem, att rito är bäst väg att gå etc. Vill gärna höra expertisernas utlåtanden. Vilken är den bästa vägen att gå vid tungt viktkompenserat etc? <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en top-racing vev i in snurra och märker vibrationer, och funderar varför. Jag har letat fel i svänghjul och koppling, men inga fel.
En kompis i Torshälla har samma problem.
Jag har flera med den axeln, som inte vibrerar.
Jag har bytt vevstake till aluminium på en och den går fint.
Stålstaken väger 11 gram mera än aluminiumstaken
Pesisionen på axeln är bra och det går åt ett högre presstryck att dela den.
Mina axlar sitter i Sachs. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har diskuterat att slipa av vikt från staken, men vi är inte där än. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar