<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Olle som nämns i min signatur, hade bilverkstad, som hobby så körde han road racing eller TT som det hette på den tiden med sidvagn, han och en annan kompis Janne, byggde sina egna maskiner, han var för övrigt den första att bygga en maskin med små hjul, på den tiden hade man höga hjul, men genom att åka till England och inhandla, några Coperhjul sam tillhörande bromsok, begynte han att bygga en riktig låg maskin, ett fint bygge för den tiden, den maskinen gisk både på backe och bana, han sparde den höghjuliga för att använda på isbana. Janne som jag nämnde förut hans motor var speciell, en gammal B 33 motor som han trimmade själv genom att bygga om kammarna, jag var med en gång då den skulle prov köras, sidvagnen monterades bort, och vi transporterade den till en lång raksträcka på Salavägen där den startades och provkördes mellan biltrafiken. Olle var en mästare på att meka VW, han bytte 1200 motor på 20 minuter, Olle hamnade på 12 plats i SM 1968, och Janne blev 12 1967,
dom grabbarna tillhörande Västra MK . Tyvärr så är Olle borta , mycket saknad i motor sammanhang.

<!-- </EdIndex> --></div>