renovering av e-type den första..
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
renovering av e-type den första..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste bara visa var crescent tog namnet ifrån. Håller nu som bäst på med färdigställandet av min E-type -68
projektet har haft en paus på ngr. år men nu har jag ställt undan mopederna ett tag å har tänkt lägga på ett kol med denna ist. Jag hoppas få den körklar till sommaren då kanske jag tittar förbi
<!-- </EdIndex> --></div>
projektet har haft en paus på ngr. år men nu har jag ställt undan mopederna ett tag å har tänkt lägga på ett kol med denna ist. Jag hoppas få den körklar till sommaren då kanske jag tittar förbi
<!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hörru Dr albamaman du e bara såå avuns ja vet.. å dessutom har jag en även crescent e-typ å det har inte du trist va!
karossen var djävligt rostig den har stått ute i nästan 15 år å då kan man bara fantisera vad vatten gör med en engelsk plåtbit den var helt komplett men måste isär med varenda liten pryl, mätare, strömbrytare mm. för här byts det inte ut en enda grej som inte går att renovera. Jag har faktiskt lagrat alla "före å efter bilderna" på en CD.men det blir nog lite fel att lägga ut renoveringsbilder på en bil på ett mopedforum även om det är en E-type <!-- </EdIndex> --></div>
karossen var djävligt rostig den har stått ute i nästan 15 år å då kan man bara fantisera vad vatten gör med en engelsk plåtbit den var helt komplett men måste isär med varenda liten pryl, mätare, strömbrytare mm. för här byts det inte ut en enda grej som inte går att renovera. Jag har faktiskt lagrat alla "före å efter bilderna" på en CD.men det blir nog lite fel att lägga ut renoveringsbilder på en bil på ett mopedforum även om det är en E-type <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 403
- Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
- Ort: Rundvik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojsan :shocked: nu blir jag verkligen avis, du måste visa lite hänsyn mot en gammal anglofil och inte lägga ut såna motorpornografiska bilder utan "triple X" varning. Den är några resor värre än min gamla Hillman -54 minsann, jag får trösta mig med att den har samma baklysen som AC Cobra
SNYGG BIL!! <!-- </EdIndex> --></div>
SNYGG BIL!! <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inget annat än hålla med om att detta är bilarnas bil!
Själv skruvar man på en Golf etta!!! <!-- </EdIndex> --></div>
...ska du säga!?Lordhelmet skrev:Ojsan :shocked: nu blir jag verkligen avis, du måste visa lite hänsyn mot en gammal anglofil och inte lägga ut såna motorpornografiska bilder utan "triple X" varning. Den är några resor värre än min gamla Hillman -54 minsann, jag får trösta mig med att den har samma baklysen som AC Cobra
SNYGG BIL!!
Själv skruvar man på en Golf etta!!! <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 3238
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>Lordhelmet skrev:Ojsan :shocked: nu blir jag verkligen avis, du måste visa lite hänsyn mot en gammal anglofil och inte lägga ut såna motorpornografiska bilder utan "triple X" varning. Den är några resor värre än min gamla Hillman -54 minsann, jag får trösta mig med att den har samma baklysen som AC Cobra
SNYGG BIL!!
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det sitter sexan i båda! jaggan med tolvan är en klart i mitt tycke fulare modell med skärmbreddare å tvärare framruta. Gällandes motorn så skilde sig inte 6an å 12an så mycket som man kan tro effektmässigt/kubikmässigt.
Däremot har ju 12an en utstrålning samt ett ljud som är enormt. Men det förtas ganska fort om man ska renovera en 12a..
Å som conrad skrev är ju smaken som baken en del gillar ju Trabant mer..
Denna bilmodell har ju varit den mest rosade bilen genom tiderna så jag tänker då iaf. ge den en chans.
Den andra bilen är en cheva -36a med en rak sexa den kommer att få en hjärttransplantation i framtiden. <!-- </EdIndex> --></div>
Däremot har ju 12an en utstrålning samt ett ljud som är enormt. Men det förtas ganska fort om man ska renovera en 12a..
Å som conrad skrev är ju smaken som baken en del gillar ju Trabant mer..
Denna bilmodell har ju varit den mest rosade bilen genom tiderna så jag tänker då iaf. ge den en chans.
Den andra bilen är en cheva -36a med en rak sexa den kommer att få en hjärttransplantation i framtiden. <!-- </EdIndex> --></div>