<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den går under motorredskap och får användas
man får ju köra Belosklippare med hjulvagn.
fast de med sits e livsfarliga då man styr med fotplattor....
och inget leka med på ishalka <!-- </EdIndex> --></div>
Levve skrev:Undrar vad farbror blå skulle säga om denna...
På 50-60-talet körde stadsbuden med trehjuliga motorcyklar i Uppsala..
Drivning på det enda (symmetriskt placerade) framhjulet.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är en s.k. tvåhjulstraktor som någon kopplat ihop med en bilsläpkärra.
googla på belos eller irus så hittar du dom som sålts i sverige.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Javisst är det en tvåhjulstraktor. Igår såg jag inte det men nu ljusade jag upp bilden och då kom den fram. Jag tror det är mycket vanligt med sådana ekipage i hela Balkan och för att inte tala om i Asien...
Själv har jag en tvåhjulstraktor som kommer att gå till skroten snart. Det är ett jordfräsaggregat bakom hjulen och hela maskinen är engelsk och heter "The Gem".
Den ser ut så här fastän min är äldre med encyl. motor och enkla hjul istället för dubbelmontage.
56:an skrev:Lite svårt att se men det ser ut som en sådan JLO motor jag hittade på skroten för någon vecka sedan...
... och den motorn har reduktionsväxel och centrifugalkoppling. Det kan vara bra som drivkälla till ex. vis en större betongblandare.
Vad är det för motor på tvåhjulstraktorn du har?
Kommer inte ihåg om det var en JLO.. men det jag vet är att det är en tvåtaktare lite mindre mod. än den på bilden å med en platt tank ovanpå motorn..
Hade helst velat få tag i den lilla Agria Baby den hade vart cool att ställa i mina trädgårdssamlingar..har även en Ransomes singelklippare från -36 m sidventilsstånka Sturmey-Archer som man vevar igång där kan man snacka låg tomgång..(min har sulky med traktorsits dvs.. gaaammal åkgräsklippare)
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>