kröklängd?
kröklängd?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har läst och förstått att de flesta gör på sitt egna sätt, men slänger ut frågan.
på min 60cc har jag just installerat så kallad trimljuddämpaee. jag har istället för att ha en del av kröken instickande i dämparen svetsat ände mot ände. frågan är, förlorar jag effekt på det? har förstått att ju kortare krök, desto bättre effekt från dämparen, eller är jag knasig? <!-- </EdIndex> --></div>
på min 60cc har jag just installerat så kallad trimljuddämpaee. jag har istället för att ha en del av kröken instickande i dämparen svetsat ände mot ände. frågan är, förlorar jag effekt på det? har förstått att ju kortare krök, desto bättre effekt från dämparen, eller är jag knasig? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Orginal jamarcol pipor duger gott under det vavtalet,även över
<!-- </EdIndex> --></div>
Man behöver komma upp i minnst 8000v för att cyl skall börja bli pipberoende,då börjar det bli värt besväret att tillverka avstämt.pangerva skrev:Och var går gränsen för det?
Orginal jamarcol pipor duger gott under det vavtalet,även över

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kör man orörd 60cc finns ingen anledning an krångla med s.k trimpipor,det bara låter mer.
Kortning av krök räcker länge för att få lite extra på toppen.
Men detta är naturligtvis mina erfarenheter och det finns säkert 100 olika synpunkter på detta
<!-- </EdIndex> --></div>
Förmodligen mycket sämre,dom är ganska väl anpassade efter dom här varvtalen.SachsMekarn skrev:Ger det någon effekt ökning om man tar ur insatsen ur jamarcol dämparen, den kromade. Jag testade med den lät nå grönjävligt, så slängde rätt snabbt tillbaka insatsen.
Kör man orörd 60cc finns ingen anledning an krångla med s.k trimpipor,det bara låter mer.
Kortning av krök räcker länge för att få lite extra på toppen.
Men detta är naturligtvis mina erfarenheter och det finns säkert 100 olika synpunkter på detta

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har inte märkt någon skillnad på min jamarcol på min 80cc EKF, förutom att det låter förjävligt! <!-- </EdIndex> --></div>SachsMekarn skrev:Ger det någon effekt ökning om man tar ur insatsen ur jamarcol dämparen, den kromade. Jag testade med den lät nå grönjävligt, så slängde rätt snabbt tillbaka insatsen.
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då lär jag nog slippa jobba med avstämda avgassystem.
Mina mål är ju att det åtminstone ska gå att marscha 50 km/h. Om det sedan kan gå lite fortare kan det vara kul någon gång.
<!-- </EdIndex> --></div>
Mina mål är ju att det åtminstone ska gå att marscha 50 km/h. Om det sedan kan gå lite fortare kan det vara kul någon gång.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->offtopic
Jag fattar inget
Vad har överskriften " kröklängd" med era inlägg att göra.
Längden beror ju på hur myket kröka det finns att tillgå.
När jag kröker så håller jag på tills det är slut
Om man nu inte har tänkt att fortsätta kröka dagen efter
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag fattar inget

Vad har överskriften " kröklängd" med era inlägg att göra.
Längden beror ju på hur myket kröka det finns att tillgå.
När jag kröker så håller jag på tills det är slut

Om man nu inte har tänkt att fortsätta kröka dagen efter

Ordförande i Hallstamoppers 

- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län