VRM Sachs specialvev för S-Motorn 44 mm slag.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
VRM Roffe
Inlägg: 117
Blev medlem: 19 feb 2010, 00:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

VRM Sachs specialvev för S-Motorn 44 mm slag.

Inlägg av VRM Roffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo Tjena!!

Då kommer lite mera godis från motorhimlen nerdimpandes på den här sidan! ;=)

Den här gången ska vi studera en specialvev för Sachs S-motorn med 44 mm slaglängd!!
Som vanligt fullständigt kompromisslös så väl i utförande som materiellt!

Framtaget i specialstål specialhärdad och slipad därefter för att uppnå nollvärden i alla riktningar.
SAMARIN Vevstakskit med cylindrisk vevtapp på 18 mm. framtagen speciellt för det här projektet.

Vevstaken har ett cc mått på 91 mm för att kunna passa alla möjliga cylinderkombinationer utan att behöva fräsa bort massa material som försvagar motor eller cylinder.
Rätt balansfaktor för kolvvikter i 140 gramsläget.

Med 45 mm borrning så ger den här veven riktiga 70 cc
eller med en 48 mm kolv blir det riktiga 80 cc.

Lilländan har en håldiameter på 17 mm vilket möjliggör
valfri kolvbult 12, 13 eller 14 mm.

Så gott folk!!
Behöver jag säga mer??

Vi hörs igen för strax kommer mera nyheter !! :wink:
MVH
Roffe

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu börjar det komma grejjor :D Till åkaformopparna.
Roffe Jag har en koppling vi pratade om till Sachs. Aluminiumkorg. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Nu börjar det komma grejjor :D Till åkaformopparna.
mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar