<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketsport, är du säker på att den som var original med limpa såg ut som TS limpa? Tycker det verkar märkligt om en limpa man ska sitta på enbart fästs i skärmen i bakkant, är ju inte så stabil fastsättning direkt. Ser ju väldigt hemmagjort ut.
Edit, kom på, det står ju Monark 1273, står det inte MCB 1273 på 1966(65) o nyare? 63-64 vet jag hade Monark före, och på 63-64 finns inte limpa. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker limpan är kanon. Det är en sådan som såldes till bl.a. Puchar men också som universallimpa till flera modeller. Det är just en sådan jag nyss låtit Sune klä om (se anna tråd). Jag visste också att limpans övre klädseldel gick över kanten fram men Sune gjorde en skarv där. Spelar ingen roll för mig iaf.
Limpan är helt klart en sådan! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla fina svar.
Limpan kommer jag att ha på mopeden. Fästet till limpan har jag och min kompis gjort för ett antal år sen. Ska renovera den och det kommer självklart upp en renoverings tråd.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du gör rätt i att behålla limpan, den är störtfrän, avsevärt fränare än de andra. Grymt 60-tal <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har länkat till en bild på en fin Monark 1273 (förutom den fräna limpan förstås). Och den blanka sidokåpan (ev också ramkåpan) som ska vara vitlackade.
pangerva skrev:Har länkat till en bild på en fin Monark 1273 (förutom den fräna limpan förstås). Och den blanka sidokåpan (ev också ramkåpan) som ska vara vitlackade.