<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man använda en 420 när det rekommenderas 415?
Skillnaden är vad jag förstått att 420 har längre"rullpinnar" för at kunna husera ett tjockare drev. Men det ska vara lika långt mellan taggarna på dreven.
Rätt eller fel?
Frågar för det verkar vara slut med 415 på de ställen jag har tittat. <!-- </EdIndex> --></div>
Kedja 415 eller 420?
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
Kedja 415 eller 420?
Monark 1237 -74, 44 kmh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
jag kör med 415 som enligt länken nedan
http://mopeddelar.se/kedja-415-p-12136.html
Mvh sachs50 <!-- </EdIndex> --></div>
jag kör med 415 som enligt länken nedan
http://mopeddelar.se/kedja-415-p-12136.html
Mvh sachs50 <!-- </EdIndex> --></div>
mopeder:
Crescent 2000(2013) 1963,
Monark 1273 1965,
Crescent 1248 1968,
Monark 1252 1976,
Monark 50s 1968 bakhjul sökes,
Dbs panter 1976
Crescent 1125 1958
pantherwerkwen jaguar bobby 5 fs60s 1959 (under reparation)
bilar:
Volvo 142 1971
Volvo 245 1979
Volvo 744 1988
Volvo 965 ol.bil 1994
Crescent 2000(2013) 1963,
Monark 1273 1965,
Crescent 1248 1968,
Monark 1252 1976,
Monark 50s 1968 bakhjul sökes,
Dbs panter 1976
Crescent 1125 1958
pantherwerkwen jaguar bobby 5 fs60s 1959 (under reparation)
bilar:
Volvo 142 1971
Volvo 245 1979
Volvo 744 1988
Volvo 965 ol.bil 1994
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kommer mycket väl ihåg att Zündapp KS100 hade en något bredare kedja en KS50 även om KS50 kedjan kunde användas på bägge modellerna. KS100:an hade en specialkedja som var något bredare än den normala SAE standarden. Delningen var i tum men bredden i millimeter.
På senare tid verkar det som en ny standard tillkommit som ni nämner ovan men den är jag inte alls insatt i. <!-- </EdIndex> --></div>
På senare tid verkar det som en ny standard tillkommit som ni nämner ovan men den är jag inte alls insatt i. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har 420 kedja på Monarken med original drev fram å bak, var meningen att jag skulle ha nå andra fälgar med bla 420 drev bak, men blev inte så.
Det går fint utan, enda skillnaden är somsagt bredden på rullarna, ser lite "maffigare" ut med bredar kedja med
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Det går fint utan, enda skillnaden är somsagt bredden på rullarna, ser lite "maffigare" ut med bredar kedja med
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har modifierat bakdrevet på lifan-zündappen genom att ta bort yttre delen på originaldrevet, och sticka av ett 40 kuggars suzukidrevs ytterdel.
Sen var det bara att flytta över sukakuggarna till dappedrevet å svetsa lite.
Å vips så blev det ett combinettedrev med 420:s bredd.
<!-- </EdIndex> --></div>
Sen var det bara att flytta över sukakuggarna till dappedrevet å svetsa lite.
Å vips så blev det ett combinettedrev med 420:s bredd.
