ett tips om ett bromsservo..
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
ett tips om ett bromsservo..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Syrran köpte ju som sagt en trike förra året.
Hon har nu efter denna sommar kommit på vissa saker som måste uppdateras bla. så behöver hon ett hjälpservo till bromsen. problemet är att hitta ett lämpligt som går att gömma undan snyggt. efter lite klurande kom vi på att det finns ju dom där till Amazon som man kunde placera lite var man ville i motorrummet satt även på Vauxhall (tror att nicklas Högberg har ett dyligt på sin veteranare) frågan är då: Var hittar man ett sådant kit pris samt storlek på servot..? <!-- </EdIndex> --></div>
Hon har nu efter denna sommar kommit på vissa saker som måste uppdateras bla. så behöver hon ett hjälpservo till bromsen. problemet är att hitta ett lämpligt som går att gömma undan snyggt. efter lite klurande kom vi på att det finns ju dom där till Amazon som man kunde placera lite var man ville i motorrummet satt även på Vauxhall (tror att nicklas Högberg har ett dyligt på sin veteranare) frågan är då: Var hittar man ett sådant kit pris samt storlek på servot..? <!-- </EdIndex> --></div>
-
Re: ett tips om ett bromsservo..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jajjemen ´på min vauxhall sitter det en dylik mojäng. kolla om du finner ngn som har en victor 64 eller ev nyare stående som man kan plocka från!! <!-- </EdIndex> --></div>dr.novolette skrev:Syrran köpte ju som sagt en trike förra året.
Hon har nu efter denna sommar kommit på vissa saker som måste uppdateras bla. så behöver hon ett hjälpservo till bromsen. problemet är att hitta ett lämpligt som går att gömma undan snyggt. efter lite klurande kom vi på att det finns ju dom där till Amazon som man kunde placera lite var man ville i motorrummet satt även på Vauxhall (tror att nicklas Högberg har ett dyligt på sin veteranare) frågan är då: Var hittar man ett sådant kit pris samt storlek på servot..?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.burtonpower.com/parts-by-category/brakes/brake-servo-kit/servole72696.html
annars om det går att montera en huvudcylinder med mindre diameter så blir den ju mer lättbromsad. ett bromsservo kräver ju även ett jämt och bra vacum från motorn. vassa kamaxlar och vacumservo brukar ju inte gå bra ihop.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
annars om det går att montera en huvudcylinder med mindre diameter så blir den ju mer lättbromsad. ett bromsservo kräver ju även ett jämt och bra vacum från motorn. vassa kamaxlar och vacumservo brukar ju inte gå bra ihop.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det måste vara ett servo som inte sitter ihop med bromscyllen ett sånt ser fördjävligt ut på en trike.
Hon kör med Amazoncylindrar både på koppling å broms för dom är snyggast (aluminium) sen har dom beållaren ihop m. själva cyllen.
Eftersom det verkar finnas ett kit till amazon så borde ju det passa klockers men var hittar man ett sånt månne..
<!-- </EdIndex> --></div>
Hon kör med Amazoncylindrar både på koppling å broms för dom är snyggast (aluminium) sen har dom beållaren ihop m. själva cyllen.
Eftersom det verkar finnas ett kit till amazon så borde ju det passa klockers men var hittar man ett sånt månne..

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De flesta man hittar måste ju renoveras, men det är inga problem att hitta delar.
Om du inte köper den med lite större diameter till Amazon123 gt, den bälgen ska visst inte gå att köpa längre .
(Kan hända att det ligger ett i mitt garage)
Om du inte köper den med lite större diameter till Amazon123 gt, den bälgen ska visst inte gå att köpa längre .
(Kan hända att det ligger ett i mitt garage)

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.cvi-automotive.se/sv/articles/2.7587.45328/bromsservosats-1-krets <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här ser du hur de funkar
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/Fotbromsmanovrering_1-krets_B18.asp <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/Fotbromsmanovrering_1-krets_B18.asp <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok! det var som jag trodde undrar bara om det går att montera den hur som helst typ stående liggande mm.. (för att kunna gömma undan den snyggt..)
Jag får ringa CV å höra, vill även veta diametern på burken.
hur som helst tack för tipsen
Jag får ringa CV å höra, vill även veta diametern på burken.
hur som helst tack för tipsen

- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte ett Girling bromsservo när det begav sig vilket monterades under baksätet på min BMC Cooper 1968.
Kanske finns att köpa servon i England, där finns ju massor av grejor till gamla engelska bilar och säkert också bromsservon.
Good Luck!
Kanske finns att köpa servon i England, där finns ju massor av grejor till gamla engelska bilar och säkert också bromsservon.
Good Luck!

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-