Byte vevstake SACHS 50SW 6vxl

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Byte vevstake SACHS 50SW 6vxl

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har alldrig bytt en Vevstake på en vev enligt bild, så detta är bara hur jag gjorde... :UH:
Fick inte bort ena ramlagret, avdragaren var för kort. Avdragaren ska justeras till..... :?

Tyvärr så får ni inga bilder på hur jag fick i sär vevslängen....skyller på data fel som, vissa gör när det inte funkar... :hmm:
(det var bra jag som tyvärr råkade radera dessa bilder)
Så ni får gissa hur jag gjorde....där av STARTKIT enligt bild....tjepar alltid gängor mm för att skydda dessa vid operationer + mont... staff_36-1

Bild

Vevhalvan i skruvstycket, mont. vevtapp. Ditt med vevlagret...på med lite innefittefet....inte på tapparna som ska gå i vevhalvorna.

Bild

Dit määä staken....

Bild

På med andra vevhalvan....

Bild

Pressa ihop veven.....

Bild

Riktning....tro på fan att min finger känlsa gav supper rak vev...slår bara 2 hundradelar = 2/100 inge riktning.... :shock:

Axialspelt vet jag inte hur stort det ska vara, men mätt på den nya vevpartiet jag hadde =0,55mm så gjorde lika...några tipps.. corsodispari_unsure

Bild

Hehe...nä jag kom på ett trix hur man får den nästan raka på engång... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går bra med konisk tapp. Men när den är cylindrisk, tar det emot lite mera. En tiondel i axialspel på staken. Då kommer frågan hur mäter du spelet? svårt.
Men vid montering har man spetsen på ett bladmått mellan. Spetsen för att få bort bladmåttet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack igen Conrad...hur man mäter visste jag men inte villket spel.
Hmm bara 0,10 axialspel....?

På en helt ny 50S vevparti mätte jag upp 0,55 i axialspel på vevtappen...kan det verkligen vara
rätt 0,10 eller 0,55 verkligen fundersam, måtten är inte ens nära varandra :?

Nån som har nåt bud på axialspelet på vevtappen:?: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En tiondel! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar