Ny gasare går ej bra. (löst)
-
Ny gasare går ej bra. (löst)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej då var den splajans nya 12:an på. Men det går inte så bra.
Går fint på fullgas men skum tomgång. antingen skithög eller döende?
Efter idogt körande fram o tillbaks för att få den varm kan man ställa ner tommgången till lagom nivå men då dör den efter ett tag, skruvar man då upp den så den blir lagom igen och kör några svängar är den skithög nar man drar in kopplingen. Har provat med nålen näst längst ner och näst längst upp känns som samma, sitter ställbart på som satt på den uppborrade 10: som vart monterad innan. då gick den bra, den nålen stod på näst längst ner.
Trotteln löper fint det har jag kollat.
vad kan vara fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Går fint på fullgas men skum tomgång. antingen skithög eller döende?
Efter idogt körande fram o tillbaks för att få den varm kan man ställa ner tommgången till lagom nivå men då dör den efter ett tag, skruvar man då upp den så den blir lagom igen och kör några svängar är den skithög nar man drar in kopplingen. Har provat med nålen näst längst ner och näst längst upp känns som samma, sitter ställbart på som satt på den uppborrade 10: som vart monterad innan. då gick den bra, den nålen stod på näst längst ner.
Trotteln löper fint det har jag kollat.
vad kan vara fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet att några få nya förgasare har inte varit bra i sätet för just ställbara munstycket. Har haft en som bara gått bra på tomgång men inte på fullgas, fick då höra av ett företag att de kan skickas tillbaka och justeras eftersom vissa har produktionsfel. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast jag tänker att det är väl det ställbara som styr gaspådrag över 2/3 dels gas och nål plus nålsäte därunder? Har iallafal kört moppar utan nål men de gick bara på 2/3 del och däröver och tomgång mellanregister var obefintligt.
Mit strul; tycker jag verkar vara nålrelaterat, men felsökning pågår.
Tacksam för fler tips
<!-- </EdIndex> --></div>
Tacksam för fler tips

Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan vara. tycker att passningen med den förbannade plattan med till hörande packningar är kass, varför denna skitkonstuktion? Kan tilllägga att den nya gasaren är stängd helt runt flottörhuset inte som originalen som ör öppna där. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill minnas att ja hörde att de vart ihopmonterade lite brutalt så de dragit tomgångsskruven för hårt o skadat trotteln. minns ej vem som nämde det men har hört de bland oss här på RS. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
En annan sak som kan ställa till det är ju fel på flotören och att den skulle flöda för mycket och inte stänga!? <!-- </EdIndex> --></div>
Det är som du skriver med nålen som styr i det lägre registret och det ställbara munstycket det övre registret.volvomannen skrev:Fast jag tänker att det är väl det ställbara som styr gaspådrag över 2/3 dels gas och nål plus nålsäte därunder? Har iallafal kört moppar utan nål men de gick bara på 2/3 del och däröver och tomgång mellanregister var obefintligt.
Tacksam för fler tips
En annan sak som kan ställa till det är ju fel på flotören och att den skulle flöda för mycket och inte stänga!? <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.rnmotor.eu/
De är mailade om detta. Jag behåller gasaren ändå det var faktiskt väldigt bra kvalitet annars inga fula skarvar eller gjutskägg någonstans så... <!-- </EdIndex> --></div>
De är mailade om detta. Jag behåller gasaren ändå det var faktiskt väldigt bra kvalitet annars inga fula skarvar eller gjutskägg någonstans så... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rn-motor menar på att det ska vara en sådan hög kant och man har inte hört om problemet innan. Blev erbjuden en ny trottel, det var ju vänligt.
Om någon har en original gammal 12 mm så skulle det vara intressant att se hur den trotteln ser ut.
Någon?
Ps det föreligger inte någon tvist mellan mig och rn ds. <!-- </EdIndex> --></div>
Om någon har en original gammal 12 mm så skulle det vara intressant att se hur den trotteln ser ut.
Någon?
Ps det föreligger inte någon tvist mellan mig och rn ds. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh