Hur noga ska man vara??

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
svetsaren6

Hur noga ska man vara??

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller på o renoverar en monark 1283 o har blästrat ramen o grundlackat den o lackerat den.

Men jag stör mig på att det är småmärken i ramen som säkert har blivigt med åren (och vid blästringen).

nu är det så att det inte blir någon orginal renovering men näst intill förutom lacken då.

vad tycker ni ska jag dra på lite sprutspackel o slipa o lacka igen.
jag måste endå dra på ett laget med färg till , för den täckte inte riktigt.

Nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du stör dig så tycker jag att du ska spackla, nu när du ändå har den nerplockad. Du kanske ångar dig sen, å då blir det ju lite jobbigare. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
peter/gbg

små märken

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller med josefine men samtidigt så är det på nåt sätt moppens historia på nåt sätt, brukar själv fundera på hur mycket man skall fila bort när man lackar, men det beror väl på vilken nivå man renoverar på
blir ju aldrig fel att vara noga med renovering

hej <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och sedan när man farit genom första vattenpölen,eller gått genom ytterdörren och det tog i lite. Då säger man det blir nog mera. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är ju sant. Det blir fort nya märken, men man ska renovera efter sitt eget tycke. Lägger man ner mycket jobb och tid så ska man känna sig nöjd då man är klar.
Lycka till med renoveringen! :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
svetsaren6

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det får nog bli lite spackel så jag slipper o störa mig på det sen.
nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar