<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En dkw sport -61 med fläktkyld Zweirad Union motor
problemet är att den startar inte
den får jätte fin gnista och bensin men vägrar starta
ha köpt ny kondensator,brytare,tändspole,tändstift.tändhatt och tändkabel
visst ska brytarspetsarna precis öppna när kolven är i öd-läge? vad ska det var för brytar av stånd? <!-- </EdIndex> --></div>
dkw sport Zweirad Union motor krångel
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Re: dkw sport Zweirad Union motor krångel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det finns väl ingen krysskil på den om det är en 803, 804 eller en 805 motor.
Ställ kolven 2mm före övre dödläget, (enklast med en tändningsmikrometer) då ska brytarna öppna och
brytaravståndet ska vara 0,4mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Har du fått dit svänghjulet rätt?chevy_57 skrev:En dkw sport -61 med fläktkyld Zweirad Union motor
problemet är att den startar inte
den får jätte fin gnista och bensin men vägrar starta
ha köpt ny kondensator,brytare,tändspole,tändstift.tändhatt och tändkabel
visst ska brytarspetsarna precis öppna när kolven är i öd-läge? vad ska det var för brytar av stånd?
Det finns väl ingen krysskil på den om det är en 803, 804 eller en 805 motor.
Ställ kolven 2mm före övre dödläget, (enklast med en tändningsmikrometer) då ska brytarna öppna och
brytaravståndet ska vara 0,4mm. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej det stämmer att det inte finns krysskil på dem så borde ju kunna ställa in tändnignen med svänghjulet eller?
då menar jag att jag ställer kolven i 2mm i top och vrider på svänghjulet tills brytarna börjar öppna lite och sedan drar åt svänghjulet <!-- </EdIndex> --></div>
då menar jag att jag ställer kolven i 2mm i top och vrider på svänghjulet tills brytarna börjar öppna lite och sedan drar åt svänghjulet <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
2mm före övre dödläget (tdc) ska det smälla!
Det bästa är att kolla av det med en stroboskop lampa - guide finns
på classicmotor. <!-- </EdIndex> --></div>
Japp, testa det!chevy_57 skrev:nej det stämmer att det inte finns krysskil på dem så borde ju kunna ställa in tändnignen med svänghjulet eller?
då menar jag att jag ställer kolven i 2mm i top och vrider på svänghjulet tills brytarna börjar öppna lite och sedan drar åt svänghjulet
2mm före övre dödläget (tdc) ska det smälla!

Det bästa är att kolla av det med en stroboskop lampa - guide finns
på classicmotor. <!-- </EdIndex> --></div>