<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man skall prova med att meka med en annan modell än Zündapp vad tycker ni man skall välja då? Det skall vara en snygg modell på mopeden och så skall det finnas reservdelar att få tag på.
Zündapp är en bra moped att meka med, kraftiga grejer som håller. Men så är det ju en lätt MC från början.
Nu hjälper jag svärsonen med en Yamaha MT men fy sjutton vilken skit.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till Puch finns ju det mesta att få tag på, men hur de är kvalitetsmässigt vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska det vara lätt med reservdelar får det väl bli någon Japanmoppe.. Typ Yamaha FS1 Suzuki K50 eller limpHondan som jag inte kommer ihåg vad den heter... MB 50?? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fanns ju en gilera på blocket med 5v motor i värmland för 4900kr klart prisvärt men nu såld till en kompis i borlänge <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för svar!!!!!
Det låter bra med Gilera Touring men vad det är svårt det finns för många olika mopeder.
Någon Japanare vill jag inte ha jobbar nu med en Yamaha MT det är svärsonen som fick moppen av mig. Köpte den för 3 tusen men icke sa Nicke en sådan riskokare vill jag inte ha.
Funderar även lite på Mustang dessa mopeder har ju Zündappmotor. Ja det är då inte lätt, men ni kanske kommer med mer fina förslag.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Limpmoppe tycker jag är snyggt och bra då kan man ändra körställning. E-type är även i min smak, verkligen snygg!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry om jag kapar tråden lite men jag går i samma tankar...
Men jag väljer mest mellan Puch Florida och Crescent Golden Champ.
Puchen är enligt mig snyggast ,och har varit min drömmoped sedan flera år,men Champen kanske är roligare att köra??
Gillar Sachsmotorn men har ingen erfarenhet av Puchmotorn.