<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en liten fundering när det gäller kullager i flinta motorn, jag har förstått att det är lämpligt att ha C3-lager till veven men hur är det med resten av lagren i motorn? Kikar man hos tex. Norscand så har dom nästan bara C3-lager till flintan.
http://www.norscand.com/mopeddelar-1997/husqvarna/flinta/kullager-packningar--packboxar-c-2462-5.aspx
Är det en fördel eller hur ska jag tänka?
mvh.
/Anders <!-- </EdIndex> --></div>
C3-lager-funderingar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Uploaded with ImageShack.us
Den här skanningen har jag hittat någonstans på internet(edit: tydligen på raketsport.com) och den påstår att alla lager ska vara C3. <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us
Den här skanningen har jag hittat någonstans på internet(edit: tydligen på raketsport.com) och den påstår att alla lager ska vara C3. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet att det står så, men påstår ändå att det inte behövs för normlt bruk, och aldrig i växellådan.
Ioförsig så är väl kostnaden i sig inte så stor skillnad så att det spelar roll.
Jag har då kört med vanliga lager i både FLinta och i Ilo utan några som helst problem (just nu är det t.om billiga Biltema lager i en Ilo som jag kört med i några år). <!-- </EdIndex> --></div>
Ioförsig så är väl kostnaden i sig inte så stor skillnad så att det spelar roll.
Jag har då kört med vanliga lager i både FLinta och i Ilo utan några som helst problem (just nu är det t.om billiga Biltema lager i en Ilo som jag kört med i några år). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag fick lära mig att om innerbanan blir mycket varmare än ytterbanan så aka man välja C3
Det är glappare när det är kallt men vid användning blir glappet normalt
Om man använde ett vanligt skulle det vara risk att det blir för tight <!-- </EdIndex> --></div>
Att det sitter C3 har inget med hur fort det snurrar att göraRexxy skrev:Och växellådan snurrar ju långt ifrån lika snabbt som vevpartiet. Så C3 i växellådan är lite "overkill".
Jag fick lära mig att om innerbanan blir mycket varmare än ytterbanan så aka man välja C3
Det är glappare när det är kallt men vid användning blir glappet normalt
Om man använde ett vanligt skulle det vara risk att det blir för tight <!-- </EdIndex> --></div>