Reedventil
Reedventil
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som har tips var man kan få tag i ämne (metall) för tillverkning av nya ventilblad till en reedventil <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
- SachsMekarn
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helst i metall, vad jag kunnat läsa mig till så är livslängden bättre på metallblad, nackdelen är att man har inte samma
möjligheter till att styra vilka egenskaper dom skall ha, arken i kolfiber har jag hittat hos twostroke.se bla <!-- </EdIndex> --></div>
möjligheter till att styra vilka egenskaper dom skall ha, arken i kolfiber har jag hittat hos twostroke.se bla <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hmmm, känns som ett ganska "tjockt" alternativ om man jämför med original bladet <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Japanspackel. Fins hos färghandlarn. Bearbetas med vinkelslip eller liten kaptrissa i Dremeln.
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tillverka eget. Ett lager kolfiber och lite epoxy.
Två plana träbitar med plastfolie på. Lägg ut kolfiberbiten, på ena träbiten, plant och på med epoxy. Lägg på nästa träbit och skruva ihop med skruvtvingar. Vänta tills det härdat. Bearbeta efter behov.
Formplyfa är plan och behöver ingen folie. <!-- </EdIndex> --></div>
Två plana träbitar med plastfolie på. Lägg ut kolfiberbiten, på ena träbiten, plant och på med epoxy. Lägg på nästa träbit och skruva ihop med skruvtvingar. Vänta tills det härdat. Bearbeta efter behov.
Formplyfa är plan och behöver ingen folie. <!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>
Kan du inte ta ett vanligt bladmått och där kan du välja precis vilken tjocklek du vill...Jerka_59 skrev:Helst i metall, vad jag kunnat läsa mig till så är livslängden bättre på metallblad, nackdelen är att man har inte samma
möjligheter till att styra vilka egenskaper dom skall ha, arken i kolfiber har jag hittat hos twostroke.se bla

jag har ännu inte hittat tillräckligt långa och breda, jag vill ha en bredd på 14 mm <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har tänkt på det, finns i härdat fjäderstål så kvaliten är det inget fel på,56:an skrev:Kan du inte ta ett vanligt bladmått och där kan du välja precis vilken tjocklek du vill...Jerka_59 skrev:Helst i metall, vad jag kunnat läsa mig till så är livslängden bättre på metallblad, nackdelen är att man har inte samma
möjligheter till att styra vilka egenskaper dom skall ha, arken i kolfiber har jag hittat hos twostroke.se bla![]()
jag har ännu inte hittat tillräckligt långa och breda, jag vill ha en bredd på 14 mm <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
- SachsMekarn
insugningsrör/förgasarfäste till en Encarwi KL4 (16mm) förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
Nja, det är en sachscylinder men tänkte tillverka en egen ventil med lite större hål som samtidigt ärSachsMekarn skrev:Vad är det för reed? Till en vanlig sachs cylinder?
insugningsrör/förgasarfäste till en Encarwi KL4 (16mm) förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Använder man stål som inte är avsett för denna sorts jobb finns det en ganska stor sannolikhet att det går av, och stålblad som far omkring inne i en motor kan orsaka både det ena och det andra. Jag hade satsat på fibermaterial, det finns att köpa för inte allt för höga priser. <!-- </EdIndex> --></div>
vet inte med säkert men kan tänka mig att reedventiler i metall kan vara av sådant stål <!-- </EdIndex> --></div>
Det är ju en risk naturligtvis men fjäderstål som vissa bladmått är tillverkade i låter i mina öron som ett bra material,G-son skrev:Använder man stål som inte är avsett för denna sorts jobb finns det en ganska stor sannolikhet att det går av, och stålblad som far omkring inne i en motor kan orsaka både det ena och det andra. Jag hade satsat på fibermaterial, det finns att köpa för inte allt för höga priser.
vet inte med säkert men kan tänka mig att reedventiler i metall kan vara av sådant stål <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed