Puch M50 Racing 1974

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Puchis

Puch M50 Racing 1974

Inlägg av Puchis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej

Ny här på forumet. Och är på jakt efter en raketare från 61 så småning om. Äger nu en Puch m50 racing från 74 som jag ägt i elva år. men tror att den ska få hitta en ny ägare. För Far min hade en blå raketare när han var 15 år. han hade sin raket i några år innan han skulle plocka isär den och fick inte ihop den igen av nån anledning och till slut tröttnade farfar på att den låg i källaren och slängde den :(
Så ska jag försöka hitta en raket från 61 :D

Vad tror ni den här Puchen kan ha för värde?

Bild

Bild

Jag har ägt den i 11 år och innan mig var det min klass kamrat i skolan och hans pappa och farbror. så det är bra 4 ägare på den.
helt original förutom sitt dynnan som är omkläddoch bakhjulet som är bytt. hastighetmätare och varvräknare, dock uf. Emblem från affären där den köptes ny 1974 finns kvar på bakskärmen. Satt blinkers på när jag köpte den. men dom är bortplockade och ligger i en låda. var batteri drivna. kanske nåt original tillbehör ? är väl de som finns att säga om den.
bilder är dock 9 år gamla. har inga nya än. kommer ta nya nästa helg.

mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja bjur 5k osett, hade du bott närmare hade ja kunnat lagt på nån 5hundring.

Mvh Säcken <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin åkafortmoppe :shock: Dessutom fins det fina bitar att montera. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
carl76

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sålde en racing som gick bra,den fick jag 4200kr för på blocket men din ser ut att vara i bättre originalskick. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Puchis

Inlägg av Puchis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska ta nya bilder på den om nästa torsdag. satt en 13 drev fram när jag köpte den men nu sitter det ett 10 drev. men gör ändå ca 50 på rak väg.
Tycker de svårt att värdera den. då man inte ser dom till salu så ofta. Men kul att ägar brickan är kvar sen första ägaren och emblemet från affären där den såldes, Jarla cykel och sport tror ja det var. Ligger en på blocket nu för 6000 men den saknar varv och hastigehets mätare. sen nån konstig lack på luftburken.

http://www.blocket.se/eslov/Puch_Racing_39002366.htm?ca=5&w=3

Vet att den stod still i nästan 20 år innan min kompis började köra på den 2000 sen köpte jag den av honom 2001. Så den är "lite" använd. Sen har jag kört den lite då och då. Just nu står den hos mor och far i Leksand.
Har velat fram och tillbaka om den ska säljas. Men har fått sug efter farsans moped nu. Kul för honom också att få åka på en raketare igen :)
Så blir jakt efter en blå 61a. Förstår fortfarande inte varför farfar skulle slänga den. <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja sålde min 75a med NOS framgaffel,pakethållare,bakskärm,stöd,framlampa å framskärm för 10k.
Mitt bud på 5 står kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom går rätt dyrt du får nog två raketare mot en fin Racing..
Jag sålde min racing för jag kräks på motorcykelmopeder.
Den såldes utan motor, reglage, styre, mätare, sadel, å jag fick närmare 7 papp för den men det var mkt fina bitar hela å bra crom.. <!-- </EdIndex> --></div>
Puchis

Inlägg av Puchis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Dom går rätt dyrt du får nog två raketare mot en fin Racing..
Jag sålde min racing för jag kräks på motorcykelmopeder.
Den såldes utan motor, reglage, styre, mätare, sadel, å jag fick närmare 7 papp för den men det var mkt fina bitar hela å bra crom..
låter ju bra :) är tänkt lite att den ska finansiera eller hjälpa lite på vägen med en raketare. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu jobbar ni inte i lag precis staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Säcken skrev:Ja sålde min 75a med NOS framgaffel,pakethållare,bakskärm,stöd,framlampa å framskärm för 10k.
Mitt bud på 5 står kvar.
Där kommer Puchen att få det MYCKET trivsamt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tyvärr aldrig varit någon Puchdiggare. Fast en gång för längesedan när jag jobbade i cykelaffären var jag nära att köpa den Dakota -68, alltså sista året med högre växlar när man tryckte nedåt på pedalen. Det var en röd en-ägars moped i fint skick som han som hade cykelaffären hade bytt in.

Puch M50 Racing kände jag inte till förrän jag gick med i det här forumet. Förmodligen är det därför den mopeden är efter jag slutade med mopeder.

Nu har jag i alla fall upptäckt Puch M50 Racing och tycker den är en av de läckraste 70- 80-tals sportmopederna och den har mycket rena linjer och ser ut som en helhet mer än ett hopplock av olika delar.

Den som köper den mopeden gör en god affär! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En av mina högsta önskningar inom moppevärlden är just en Racing (och en KS50Sport -77), var första moppe jag hade, och det sitter inpräntat (hade även en till lite senare). Så det står högt på listan, men att hitta en till överkomligt pris är värre.
Racing är den snyggaste "motorcykelmoppen" enligt mig.

Den där ser ju ut att vara i bra originalskick, så 5000kr som nån bjöd är ju ett skambud, dom står högre i pris än så, och jag är övertygad om att du får mycket mer än det för den där Racingen om du annonserar ut den. Men marknaden styr ju, är det ingen som vill ha en racing just då kanske den inte är värd så mycket, och tvärtom då förståss. 7000-8000kr tror jag då inte är nån omöjlighet.

Ser även att kröken är dålig, som dom brukar vara, tror Racing hade dåligt material i kröken. <!-- </EdIndex> --></div>
Puchis

Inlägg av Puchis »

Amarace skrev:En av mina högsta önskningar inom moppevärlden är just en Racing (och en KS50Sport -77), var första moppe jag hade, och det sitter inpräntat (hade även en till lite senare). Så det står högt på listan, men att hitta en till överkomligt pris är värre.

Den där ser ju ut att vara i bra originalskick, så 5000kr som nån bjöd är ju ett skambud, dom står högre i pris än så, och jag är övertygad om att du får mycket mer än det för den där Racingen om du annonserar ut den. Men marknaden styr ju, är det ingen som vill ha en racing just då kanske den inte är värd så mycket, och tvärtom då förståss. 7000-8000kr tror jag då inte är nån omöjlighet.

Ser även att kröken är dålig, som dom brukar vara, tror Racing hade dåligt material i kröken.

Har fått ett seriöst bud från en samlare nu som är intressant. Så skambudet är inte intressant. Vill inte sälja den till någon som ska inte kommer ta hand om den. <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja förklara ju varför ja inte ville bju högre, då kan du väl inte kalla det skambud? Ja har ca 90mil att åka för att hämta den (1500kr) Mätarna funkar inte ca1500kr. Då har den kostat mig runt 8k om ja köper den, precis som som den verkar va värd enligt andra. Förstår du nu hur ja menar? Hade vi bott grannar hade ja kunnat ge 7-8k utan problem.

Mvh Säcken <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

Puchis skrev:
Amarace skrev:En av mina högsta önskningar inom moppevärlden är just en Racing (och en KS50Sport -77), var första moppe jag hade, och det sitter inpräntat (hade även en till lite senare). Så det står högt på listan, men att hitta en till överkomligt pris är värre.

Ser även att kröken är dålig, som dom brukar vara, tror Racing hade dåligt material i kröken.

Har fått ett seriöst bud från en samlare nu som är intressant. Så skambudet är inte intressant. Vill inte sälja den till någon som ska inte kommer ta hand om den.
Samlare hmm.. låter lite som CaddyLasse :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar