Skrot i skogen 2011....
-
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joru den där typen av ladufynd är ju nått man aldrig fått uppleva.. Usch vet int om jag hade velat det heller, man hade nog fått lite panik över att ngn annan mindre ärlig typ hittar prylarna å stjäl dom innan man hunnit snacka med ägaren. Förresten var det ett reportage om skogsvrak i Vindeln i senaste CM Jossan det kan ju inte vara så långt från er va..? <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det är bara 3,8 mil från oss. Vi måste alltså till Vindeln i sommar & kikadr.novolette skrev:joru den där typen av ladufynd är ju nått man aldrig fått uppleva.. Usch vet int om jag hade velat det heller, man hade nog fått lite panik över att ngn annan mindre ärlig typ hittar prylarna å stjäl dom innan man hunnit snacka med ägaren. Förresten var det ett reportage om skogsvrak i Vindeln i senaste CM Jossan det kan ju inte vara så långt från er va..?

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Tack för tipset 56:an <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Här finns sådana plåtar om du snabbar dig på.....Windsor50 skrev:Plåtarna över bakhjulet på Fram mopeden skulle jag gärna
vilja ha
http://www.tradera.com/framking-fram-moped-1960-ars-modell-bakskarm-auktion_100704_147313655
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var upp i skogen idag för att försöka lista ut vad det här egentligen är för bil. (Har tidigare postat bild på den här i tråden).

Efter lite letande hittade jag bilens typskylt.

Och en annan liten skylt som visar att de är Nr 3437 (av 29845 tillverkade).

Och det verkar som att det är en WOLSELEY 4/44
(Som jag aldrig hört talas om tidigare...). <!-- </EdIndex> --></div>

Efter lite letande hittade jag bilens typskylt.

Och en annan liten skylt som visar att de är Nr 3437 (av 29845 tillverkade).

Och det verkar som att det är en WOLSELEY 4/44

(Som jag aldrig hört talas om tidigare...). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som tur var sitter ju skylten kvar så garantin finns ju kvar

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
En släkting (och ägare till garaget jag ockuperar för att meka sommartid) har en Wolseley 6/110 som alltså är en betydligt lyxigare bil med rak sexa och 110hk (tidigare årsmodeller hade 99hk och hette således 6/99). Eftersom det var en av de tidigare "normala" bilarna med en toppfart över 100mph (160km/h) blev dom populära som polisbilar på 60-talet.
Bland kuriositeterna i bilen så har den en 3-växlad manuell låda med hastighetsstyrd överväxel på 2:an och 3:an. När man går över den hastighet då överväxeln kan läggas i, jag tror det är 72km/h på 3:an så klickar det till i lådan, då släpper man gasen tills bilen motorbromsar och man hör ytterligare ett klick när överväxeln går i. Funkar på samma sätt när man saktar ner, överväxeln på 3:an läggs ur när man släpper gasen under 53(?)km/h.
Karossen är designad av Pinin Farina och delas med Austin A99 och Vanden Plas Princess.
Wolseley var aldrig vanligt i Sverige, men verkade sälja rätt bra på andra platser. Om dom är trogna sitt vanliga sätt att ange modellsiffrorna ska dendär ha en 4-cylindrig motor på 44hk.Roos skrev:Och det verkar som att det är en WOLSELEY 4/44
(Som jag aldrig hört talas om tidigare...).
En släkting (och ägare till garaget jag ockuperar för att meka sommartid) har en Wolseley 6/110 som alltså är en betydligt lyxigare bil med rak sexa och 110hk (tidigare årsmodeller hade 99hk och hette således 6/99). Eftersom det var en av de tidigare "normala" bilarna med en toppfart över 100mph (160km/h) blev dom populära som polisbilar på 60-talet.
Bland kuriositeterna i bilen så har den en 3-växlad manuell låda med hastighetsstyrd överväxel på 2:an och 3:an. När man går över den hastighet då överväxeln kan läggas i, jag tror det är 72km/h på 3:an så klickar det till i lådan, då släpper man gasen tills bilen motorbromsar och man hör ytterligare ett klick när överväxeln går i. Funkar på samma sätt när man saktar ner, överväxeln på 3:an läggs ur när man släpper gasen under 53(?)km/h.
Karossen är designad av Pinin Farina och delas med Austin A99 och Vanden Plas Princess.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite skrot hemma i Hälsingland...

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Mustang "Mean´n´green" custom
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här hittade jag där vi modellflyger,har inte en aning om vad det är.
http://www.gidde.com/sista.html
//Tofta. <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.gidde.com/sista.html
//Tofta. <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning, Tofta.
1256 Champion lätt Bukkompenserad.
1256 Champion lätt Bukkompenserad.
-
- Lasse väss
- Forumsponsor