Monarpedprojekt

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Demmo

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:När det gäller dekaler, kolla med Stigges Reklam i Järvsö, dom tillverkar även på beställning om det behövs, ägaren själv är veteranmopedist 8)
Tack för tipset! Ska kolla med honom vad han tror.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Demmo

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag hämtade jag hem en monarped till som jag tänkte plocka lite delar ifrån. Mopeden fanns i Falun men det föll sig så turligt att han skulle ner till Öland och campa en vecka med husvagnen så han plockade med den..
Jag tänkte för mig själv att det skulle vara ett ypperligt tillfälle att pruta lite eftersom jag skulle gissa att resten av familjen skulle vara måttligt roade av att ha en Monarped i förtältet under veckan.. :D Men jag lät bli..

Bild

Vän av ordning kanske tycker att ska renovera upp den nya i stället så blir det nog inte, jag gillar helt enkelt den andra bättre.. Men vem vet, det blir kanske båda två till slut.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du har vevat runt motorn utan pedalvevarna är monterade så måste du riva motorn :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Demmo

Inlägg av Demmo »

Conrad Engström skrev:Om du har vevat runt motorn utan pedalvevarna är monterade så måste du riva motorn :cry:
Det var bra du sa Conrad men det är lugnt i det här fallet, axeln på högersidan har fått en så ordentlig smäll att blocket är spräckt på vänstersidan.. Tänkte dokumentera lite i morgon.. Med andra ord så finns det inte så mycket hopp för den här motorn.. Men det visste jag innan jag köpte den.. Jag har en annan på gång.. :)

Förlåt min okunnighet men vad är det som händer om man gör som du skrev att man inte ska göra? <!-- </EdIndex> --></div>
Gurre

Inlägg av Gurre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstigt när jag "hitta" min M24 så tänkte jag att det var en udda moppe, Men det är kul att se att det finns flera.
Själv ska jag gör mig av med min, blir den inte såld / bytt så bygger jag nog om den totalt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad som händer kan vi se på din motor. :cry:
Hylsan till bromsen trycks ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med fler som befinner sig åtminstone i närheten av Kalmar. Lycka till med renoveringen <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Demmo

Inlägg av Demmo »

Nymans2013 skrev:Kul med fler som befinner sig åtminstone i närheten av Kalmar. Lycka till med renoveringen
Tack! :)
Jag var en av dom tre som stod och väntade på ölandssidan när CMU hade sin runda över till öland i våras.. Jag körde en då senapsgul Nevada som numera ser lite bättre ut.. :)

/Anders <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Demmo skrev:
Nymans2013 skrev:Kul med fler som befinner sig åtminstone i närheten av Kalmar. Lycka till med renoveringen
Tack! :)
Jag var en av dom tre som stod och väntade på ölandssidan när CMU hade sin runda över till öland i våras.. Jag körde en då senapsgul Nevada som numera ser lite bättre ut.. :)

/Anders
Okej. jag var den som anlände först på den hissade lilaröda Mamban. Då har vi koll på vem som e vem <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul objekt, hoppas du behåller patinan.

Jag har lite NSU-grejer liggandes som jag gärna blir av med, osäker på skicket men priset blir väl därefter. Det är motorblock, cylinder(cylindrar?), topplock och nån motorkåpa.

PMa om du vill veta mer. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar