Peppes Bodega skrev:Sorry om jag kapar tråden lite men jag går i samma tankar...
Men jag väljer mest mellan Puch Florida och Crescent Golden Champ.
Puchen är enligt mig snyggast ,och har varit min drömmoped sedan flera år,men Champen kanske är roligare att köra??
Gillar Sachsmotorn men har ingen erfarenhet av Puchmotorn.
Tips och synpunkter?
Du ska naturligtvis välja en Florida.
Jag har flera stycken, i olika färgkombinationer
Annars hade jag valt en svart/vit Raket Sport från 62 - den har länge varit på min önskelista. Och någon gång sammanfaller väl saldot på kontot med utbudet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Både REX's senare KTM moppar och Puch Racing är tunga och stabila hojar. Utan lite "viktkompensation" blir de rätt sega...
Puch Florida var min dröm moppe när jag var 15, så när återfallet var ett faktum så var det en Florida som var nr 1 på listan. Lättmekad, massor med reservdelar både nytt & NOS, samt snygg
Är man ute efter lite äldre klassiker är det iaf enligt mig en Crescent 2000 som gäller. Underbart vacket!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jadå - olika storlekar på Racingprogrammet... fast Racingmopparna är ju lite av dussinbajs
En miserabel era i Puch:s historia <!-- </EdIndex> --></div>
jäkligt snygga Patrik...nästan så man blir sugen att skaffa sig en racing till samlingen.. kan kanske vara bra med en udda fågel i den.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
jäkligt snygga Patrik...nästan så man blir sugen att skaffa sig en racing till samlingen.. kan kanske vara bra med en udda fågel i den..
Klart du skall ha dig en Racing, själv så har jag kikat efter SM50 eller E type men det har alltid råkat komma någon M50 R emellan då och då, får väl försöka någon gång iframtiden igen men nu är det fullt i garaget för tillfället.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
jäkligt snygga Patrik...nästan så man blir sugen att skaffa sig en racing till samlingen.. kan kanske vara bra med en udda fågel i den..
Klart du skall ha dig en Racing, själv så har jag kikat efter SM50 eller E type men det har alltid råkat komma någon M50 R emellan då och då, får väl försöka någon gång iframtiden igen men nu är det fullt i garaget för tillfället.
Mvh Patrik
blir ju ett objekt att hålla ögonen efter..man vet ju aldrig om det skulle dyka upp en i närheten..samlingen av limpmoppar blir nog aldrig för stor.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...