Mcb 1252 4-Växlad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strunta i varg-tråden Niklas.
Jag har inte ens orkat att börja följa den för jag fattade att det bara skulle leda till skilda meningar om hur det är och hur det borde vara.
Det finns ju så mycket andra mer intressanta trådar att läsa :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:
Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då. :roll: Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig. :wink:

Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work! :thumb:
ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I april är det stor marknad i Nossebro. Dit har du ju inte så långt och där kanske du kan hitta ett sådant med lite tur.
Annars en fin tur över dagen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:I april är det stor marknad i Nossebro. Dit har du ju inte så långt och där kanske du kan hitta ett sådant med lite tur.
Annars en fin tur över dagen. :D
ja de kanske får bli en resa dit. men vill ju helst ha sakerna tidigare. de e ju endast de om saknas till den e komplett. ne nu ska ja sova o samla energgi till imorgon o slita mig från denna site några timmar!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
knilsknilsson skrev:
Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då. :roll: Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig. :wink:

Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work! :thumb:
ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkrädd :lol:
Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:
NiklasHögberg skrev:
knilsknilsson skrev:
Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då. :roll: Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig. :wink:

Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work! :thumb:
ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkrädd :lol:
Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar. :D
ja detta med att renovera billigt e besvärligare än en del tror. visst ja kan köpa nya saker men ja vill ju kunna ha mat till familjen också. compacten har ej kostat fullt 6000:- än o de e väl lagom när ja nästan har en klar och 4 växlad compact?! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
knilsknilsson skrev:
NiklasHögberg skrev:
knilsknilsson skrev:
Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work! :thumb:
ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkrädd :lol:
Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar. :D
ja detta med att renovera billigt e besvärligare än en del tror. visst ja kan köpa nya saker men ja vill ju kunna ha mat till familjen också. compacten har ej kostat fullt 6000:- än o de e väl lagom när ja nästan har en klar och 4 växlad compact?!
Absolut och att lackeringen är inräknad i det är ju otroligt!
Bara motorn är ju värd 5000 :D
Alla renoverar ju efter sin egen plånbok och det är ju inte så att mopeder går före familj och vänner :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lacken var ingen kostsam historia precis. endast en gentjänst med justering av växlar på lackerarens compact. ne nu har ja tjatat klart för idag. nu tar ja o går o lägger mig o lyssnar på karlavagnen o bläddrar i classic motor. natti natti. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:lacken var ingen kostsam historia precis. endast en gentjänst med justering av växlar på lackerarens compact. ne nu har ja tjatat klart för idag. nu tar ja o går o lägger mig o lyssnar på karlavagnen o bläddrar i classic motor. natti natti.

Bra val! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur funkade tankmedlet :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Hur funkade tankmedlet :?:
hämtade de på posten igår kväll så det skall tömmas i tanken idag och ruska runt de hela. hoppas nu på gott resultat så ja kan köra mopeden inom kort. den börjar bli mer o mer klar nu då ja justerat mer i växlarna o kopplat ordning belysningen lite mer. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har medlet hällts i skakats omkring lite. läckan e ju på lägsta punkten. men vill att de breder ut sig lite. sen tappar man av överflödet. nu skall första skiktet härda till lördag sen i med lite till o veva omkring ramen, dett kan bli bra tror ja faktiskt. verkar vara ngt dundermedel detta. sen kan man spara resten i burken o nyttja till fler tankar. nu håller ja tummarna att de blir tätt o fint. på måndag skall ja köra den e de tänkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lugnt i denna tråd några dagar nu. kvällen ägnas i soffan med kaffe och semla. tätningsarbetet pågår!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men :? Biter den där smeten fast, fast det varit olja i tanken ? Olja, jag menar att det fins olja kvar. Hur är det med bensinkran sitter den kvar ? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Men :? Biter den där smeten fast, fast det varit olja i tanken ? Olja, jag menar att det fins olja kvar. Hur är det med bensinkran sitter den kvar ?
har noggrant sköljt tanken ed bromsrengöring bland annat så det biter fast. kranen tar man bort o maskerar igen hålet när man häller i vätskan. sen skakar man runt. efter det tappar man ur resterande vätska via kranhålet!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar