Jag har inte ens orkat att börja följa den för jag fattade att det bara skulle leda till skilda meningar om hur det är och hur det borde vara.
Det finns ju så mycket andra mer intressanta trådar att läsa

ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick! <!-- </EdIndex> --></div>knilsknilsson skrev:Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då.Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig.
Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!
ja de kanske får bli en resa dit. men vill ju helst ha sakerna tidigare. de e ju endast de om saknas till den e komplett. ne nu ska ja sova o samla energgi till imorgon o slita mig från denna site några timmar!! <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:I april är det stor marknad i Nossebro. Dit har du ju inte så långt och där kanske du kan hitta ett sådant med lite tur.
Annars en fin tur över dagen.
Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkräddNiklasHögberg skrev:ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!knilsknilsson skrev:Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då.Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig.
Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!
ja detta med att renovera billigt e besvärligare än en del tror. visst ja kan köpa nya saker men ja vill ju kunna ha mat till familjen också. compacten har ej kostat fullt 6000:- än o de e väl lagom när ja nästan har en klar och 4 växlad compact?! <!-- </EdIndex> --></div>knilsknilsson skrev:Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkräddNiklasHögberg skrev:ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!knilsknilsson skrev:Conrad Engström skrev:Vad skall vi då läsa Niklas ? Fins ingen anledning att gå in på forumet då.Kanske vi får skrammla till ett nytt objekt åt dig.
Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!
Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar.
Absolut och att lackeringen är inräknad i det är ju otroligt!NiklasHögberg skrev:ja detta med att renovera billigt e besvärligare än en del tror. visst ja kan köpa nya saker men ja vill ju kunna ha mat till familjen också. compacten har ej kostat fullt 6000:- än o de e väl lagom när ja nästan har en klar och 4 växlad compact?!knilsknilsson skrev:Men om forumet bara skulle varit fullt med topprenoveringar för 10-tusentals kronor skulle man ju bli mörkräddNiklasHögberg skrev:ja vi får väl se. kanske återkommer imorgon om hur tankarbetet fortlöper. men min renovering eller vad man ska kalla de e ju inte hälften så märkvärdig som en del andra. visst ja kanske visar att man kan göra fint med små pengar. hoppas bara på o finna kedjeskydd nu i bra begagnat skick. vill inte köpa nytt för över 400:- sen e den i skapligt bruksskick!knilsknilsson skrev:
Håller med! Det är ju de seriösa trådarna och renoveringarna som är huvudorsaken till att man besöker forumet och dina renoveringstrådar är ju de mest genuina och det är sådana som "håller uppe" forumet.
Tappa inte lusten Niklas! Keep up the good work!
Att renovera till ett lågt pris är minst lika svårt som att renovera dyrt om inte svårare.
T.ex man kan i princip köpa nyproducerade delar till att plocka ihop en hel NSU från tyskland, med det är ju inget svårt att göra det det svåra är att göra det billigt och använda det man har eller skaffa liknande saker som passar.
NiklasHögberg skrev:lacken var ingen kostsam historia precis. endast en gentjänst med justering av växlar på lackerarens compact. ne nu har ja tjatat klart för idag. nu tar ja o går o lägger mig o lyssnar på karlavagnen o bläddrar i classic motor. natti natti.
hämtade de på posten igår kväll så det skall tömmas i tanken idag och ruska runt de hela. hoppas nu på gott resultat så ja kan köra mopeden inom kort. den börjar bli mer o mer klar nu då ja justerat mer i växlarna o kopplat ordning belysningen lite mer. <!-- </EdIndex> --></div>selma skrev:Hur funkade tankmedlet
har noggrant sköljt tanken ed bromsrengöring bland annat så det biter fast. kranen tar man bort o maskerar igen hålet när man häller i vätskan. sen skakar man runt. efter det tappar man ur resterande vätska via kranhålet!! <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:MenBiter den där smeten fast, fast det varit olja i tanken ? Olja, jag menar att det fins olja kvar. Hur är det med bensinkran sitter den kvar ?