ekf vev
ekf vev
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej vevstaken till 50s motorn är väll samma som ekf staken endast vevtappen som skiljer dom åt?men vad är skillnaden på tapparna är det bara längden som skiljer dom åt eller är det även annan vinkel på konan ? <!-- </EdIndex> --></div>
Vevstake och tillbehör
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är samma mått på vevstaken 85 cc samt 10 mm bred.
Sen är det som vanlig skillnad på bra och dålig kvalitet.
Vevtappen är antingen 30 mm eller 40,3 mm och konisk på båda sidorna. <!-- </EdIndex> --></div>
Sen är det som vanlig skillnad på bra och dålig kvalitet.
Vevtappen är antingen 30 mm eller 40,3 mm och konisk på båda sidorna. <!-- </EdIndex> --></div>
-
Konisiteter
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad !
Jag tror inte det är medvetet två olika konisiteter utan det är fel och rätt tillverkade.
Dom ska vara ca 15,75 i ytterändarna och 16 mm ca 9 mm från ytterkanten.
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag tror inte det är medvetet två olika konisiteter utan det är fel och rätt tillverkade.

-
Re: Konisiteter
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det kan tänkas, men mina prov är från gammla tvåpetade snurror med fina och hela delar. I ett tidigare skede, innan jag visste om Samarinstakar.VRM Roffe skrev:Conrad !

vevtappar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nästa gång vi träffas Conrad så får vi jämföra lite hårdare både gamla och nya delar stenhårt för att se om vi kan finna någon "Gammal" eller "Ny" diameter eller och vinkel.
Samla ihop lite delar och spar dom till nästa gång
Samla ihop lite delar och spar dom till nästa gång

-