Är det Cheng shin så går det väl men Speed däremot verkar vara rene driten.518-23 skrev:
Däcken är helt vanliga Taiwan/Kinadäck inhandlade hos Ettans.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Då är det en del att göra med mororn, alternativt byte mot rätt motor.Raketsport skrev:Kul med Ilo men framför allt med Monarscooten, det är riktigt roligt att få följa en renovering av 60-talare på forumet.
Blir det en originalrenovering? håller tummarna och hoppas på det faktiskt
Ja det är nållager till kolvbulten. jag fick tag på en dålig 55:a motor som jag plockade kedledriftdelarna från. Dessa planterades sedan i kickmotornpangerva skrev:Har du nållager i vevstaken eller bussning. Det var nållager original.
Förresten så fanns inte kedjetransmission med kick så det är en hopplockad motor i så fall.
Blir säkert jättebra.
Kan du lägga ut en bild på insidan av trans-kåpan. Den är inte samma på kedje- och remmotorer.
Ja jag vill behålla den så orginal som möjligt, i allafall till utseendetRaketsport skrev:Kul med Ilo men framför allt med Monarscooten, det är riktigt roligt att få följa en renovering av 60-talare på forumet.
Blir det en originalrenovering? håller tummarna och hoppas på det faktiskt
Men det fungerar väl lika bra med en "vanlig" transkåpa, rent mekaniskt menar jag? <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Frågar om transkåpan för jag behöver en sådan till min 55:a.
Själv ska jag sätta ihop två kedjetransmotorer, en med nos vevparti och en med staken bytt till nos stake.
Så här ser transkåpan ut på insidan,pangerva skrev:Har du nållager i vevstaken eller bussning. Det var nållager original.
Förresten så fanns inte kedjetransmission med kick så det är en hopplockad motor i så fall.
Blir säkert jättebra.
Kan du lägga ut en bild på insidan av trans-kåpan. Den är inte samma på kedje- och remmotorer.