Hål i motorblocket...
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 19 apr 2009, 23:00
Hål i motorblocket...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Jag har precis renoverat en compact och fyllt på olja i motorn när jag upptäckte oljedropp... det var ett jättelitet hål (knappnåls-stort) i ena blockhalvan som knappt syntes. Har nu tagit bort motorn igen och funderar på om det går att "punkta" snabbt med en vanlig mig-svets. Hur ska jag fixa hålet... går det eller måste jag byta blockhalvan? Om det går att svetsa hur ska jag göra (tänker på inställningar), någon som kan hjälpa mig.
Mvh Skippen <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har precis renoverat en compact och fyllt på olja i motorn när jag upptäckte oljedropp... det var ett jättelitet hål (knappnåls-stort) i ena blockhalvan som knappt syntes. Har nu tagit bort motorn igen och funderar på om det går att "punkta" snabbt med en vanlig mig-svets. Hur ska jag fixa hålet... går det eller måste jag byta blockhalvan? Om det går att svetsa hur ska jag göra (tänker på inställningar), någon som kan hjälpa mig.
Mvh Skippen <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 19 apr 2009, 23:00
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 19 apr 2009, 23:00
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 19 apr 2009, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!
Efter att ha rådfrågat en mekaniker, så kommer jag nu att hoppa över spacklingen (kan släppa på sikt) och popniten (inte säkert att den tätar, finns speciella popnitar som tätar men det är som sagt special) utan jag kommer att borra upp hålet (kollar givetvis vad som finns på insidan) lite och sen dra i en skruv som jag sätter gänglåsning på, ev slipar jag ner skallen på den, men hålet sitter rakt under motorn så det syns inte.
Så får det bli <!-- </EdIndex> --></div>
Efter att ha rådfrågat en mekaniker, så kommer jag nu att hoppa över spacklingen (kan släppa på sikt) och popniten (inte säkert att den tätar, finns speciella popnitar som tätar men det är som sagt special) utan jag kommer att borra upp hålet (kollar givetvis vad som finns på insidan) lite och sen dra i en skruv som jag sätter gänglåsning på, ev slipar jag ner skallen på den, men hålet sitter rakt under motorn så det syns inte.
Så får det bli <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 331
- Blev medlem: 20 jan 2009, 00:00
- Ort: Mariestad
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi använder trycktät popnit på jobbet kan skicka till dig om du vill???
Den vi har som är trycktät är 3,2x6,3mm.
Den använder vi i våra kopplingar som har arbetstryck 0-10bar men vi testar dom 6bar luft och 25bar vatten tryck utan några bekymmer av att den läcker.
Mvh Jerry/Amazon_jerka <!-- </EdIndex> --></div>
Den vi har som är trycktät är 3,2x6,3mm.
Den använder vi i våra kopplingar som har arbetstryck 0-10bar men vi testar dom 6bar luft och 25bar vatten tryck utan några bekymmer av att den läcker.
Mvh Jerry/Amazon_jerka <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 331
- Blev medlem: 20 jan 2009, 00:00
- Ort: Mariestad
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 19 apr 2009, 23:00