vad eller vilket "gashandtag" funkar till

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
<50_cc

vad eller vilket "gashandtag" funkar till Bing 17m

Inlägg av <50_cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läste i en tråd att man behöver ett speciellt Gas handtag för att få full gas med kyrkportaren till Sachs.
Finns det några nytillverkade som funkar?
Eller måste man bygga om dom?
Hur många grader är lagom att vrida utan att man får kramp .javascript:emoticon(':!:')
Vad har ni för lösningar ni trim tokar? <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man, som jag, vill behålla en originallook på sin moppe kan man låta bli att köpa ett nytt gashandtag.
Originalhandtaget har ett spår där en glidnippel löper. Detta spår är för kort för att lyfta trotteln ända upp på en kyrkportare. Detta löses enklast genom fila detta spår längre.
På så sätt får du öppna spjäll men en oskyldig look bibehålls.

Annars finns det förstås nya handtag att köpa som lyfter hela vägen. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag slängde på 17bing och 60cc igår på min champ. Jag tyckte det såg ut som om den öppnade fullt? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med champ och champion handtagen är det inga problem. De öppnar fullt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
<50_cc

Inlägg av <50_cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för svaren .... jag har ett handtag som har ett hjul som vajern går runt och det är nytt då går det nog att få det att fungera även om man måste fila.
Jag tänkte någon visste om något som man kan köpa rakt över disk, då man nu börjar bli så D....A åksugen..javascript:emoticon(':D') <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Naeri skrev:Om man, som jag, vill behålla en originallook på sin moppe kan man låta bli att köpa ett nytt gashandtag.
Originalhandtaget har ett spår där en glidnippel löper. Detta spår är för kort för att lyfta trotteln ända upp på en kyrkportare. Detta löses enklast genom fila detta spår längre.
På så sätt får du öppna spjäll men en oskyldig look bibehålls.

Annars finns det förstås nya handtag att köpa som lyfter hela vägen.
Alla "vanliga" funkar
Det är bara dom med glidnippel som inte räcker till
även om man filar spåret i handtaget så tar nippeln emot kanten på "rännan" nippeln rör sig i
Jag har försökt att göra nippeln kortare men har för mig det bara räckte till 15mm rörelse <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
sachs

Inlägg av sachs »

Oldie skrev:Jag slängde på 17bing och 60cc igår på min champ. Jag tyckte det såg ut som om den öppnade fullt?
hur gick den :?:
offtopic <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kvar orginal handtaget på min crescent 2000 den lyfter inte heller fullt, men det gör ingenting den har inte bromsar :oops: nog för den hastigheten den kan nå <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

sachs skrev:
Oldie skrev:Jag slängde på 17bing och 60cc igår på min champ. Jag tyckte det såg ut som om den öppnade fullt?
offtopic
Inte hunnit/vågar dra ur den riktigt då champen saknar bromsar men av det jag testade gick den riktigt bra.. :) återkommer med mer info <!-- </EdIndex> --></div>
sachs

Inlägg av sachs »

Oldie skrev:
sachs skrev:
offtopic
Inte hunnit/vågar dra ur den riktigt då champen saknar bromsar men av det jag testade gick den riktigt bra.. :) återkommer med mer info
ok
väntar med späning :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte konstruera nån grunka eller kanske mojäng som gör rörelsen på wiren lite längre så att man kan ha kvar orginalhandtaget.

Ska pilla dit en Ubåt-17 på enpetaren... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Braxmatte skrev:Ska pilla dit en Ubåt-17 på enpetaren... :wink:
slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Braxmatte skrev:Jag tänkte konstruera nån grunka eller kanske mojäng som gör rörelsen på wiren lite längre så att man kan ha kvar orginalhandtaget.

Ska pilla dit en Ubåt-17 på enpetaren... :wink:
Och en riktig pipa :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar