byte av kopplings lager
byte av kopplings lager
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som rubriken lyder närjag ska byta kopplings lager på en sachs 3fot
måste jag klyva motorn?
och sen är det pilligt att justera växlarna efteråt?? <!-- </EdIndex> --></div>
måste jag klyva motorn?
och sen är det pilligt att justera växlarna efteråt?? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gissar att f50glx menar bussningen i den andra ändan på ingående axel i lådan.
ev bussningen på axeln genom kopplingslagret.
och ja du måste klyva motorn. och kanske shimsa in axeln efteråt.kan ligga för mycket shims där om någon shimsat efter ett slitet kopplingslager. är det slitet men inga sår eller gropar i lagerbanorna kan man ta ut några mil till genom att shimsa tight igen.
den enda växeljustering du behöver röra är spårmuttern på dragstången in i utgående axeln. den brukar inte var så svår att få rätt igen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
ev bussningen på axeln genom kopplingslagret.
och ja du måste klyva motorn. och kanske shimsa in axeln efteråt.kan ligga för mycket shims där om någon shimsat efter ett slitet kopplingslager. är det slitet men inga sår eller gropar i lagerbanorna kan man ta ut några mil till genom att shimsa tight igen.
den enda växeljustering du behöver röra är spårmuttern på dragstången in i utgående axeln. den brukar inte var så svår att få rätt igen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste tipsa om kopplingslager från http://www.mopedspecialisten.se funkar betydligt bättre än dom som tex Norscand säljer. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet