NRoos skrev:Victory! Jag tog och värmde ändarna tills dom blev röd å sen lite till. Efter några slag så gick dom lös å sen fick man motionera dom lite. Jag var nog för feg då jag värmde första gången. Har bränt sönder saker förut med svetsen
Nu blir det att lämna in röret, bromskölden och lite fler delar som ska gulkromateras
Nej men snälla du?! Gulkromatera ett begagnat bromsrör? Åk till närmsta lite större bilverkstad och be att få ett nytt rör. Då får du ett med nya nipplar, och dessutom i koppar (rostar inte).
Kostnad= troligen hälften av gulkromateringen. Och även om det skulle vara åt andra hållet så är bromsledningar inte riktigt rätt ställe att återanvända/spara gamla grejjer. <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Victory! Jag tog och värmde ändarna tills dom blev röd å sen lite till. Efter några slag så gick dom lös å sen fick man motionera dom lite. Jag var nog för feg då jag värmde första gången. Har bränt sönder saker förut med svetsen
Nu blir det att lämna in röret, bromskölden och lite fler delar som ska gulkromateras
Nej men snälla du?! Gulkromatera ett begagnat bromsrör? Åk till närmsta lite större bilverkstad och be att få ett nytt rör. Då får du ett med nya nipplar, och dessutom i koppar (rostar inte).
Kostnad= troligen hälften av gulkromateringen. Och även om det skulle vara åt andra hållet så är bromsledningar inte riktigt rätt ställe att återanvända/spara gamla grejjer.
Det är absolut inget fel på bromsledningen så jag ser inget fel med att använda den igen. vad är hälften av gratis? <!-- </EdIndex> --></div>