Gammal bensin!?
-
Gammal bensin!?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog ut flakan på en tur i helgen och den gick bra förutom att den känndes lite orkeslös efter vintredvalan.
Har hört att dagens soppa kan vara ett problem om den står över vintern men då brukar väl mopederna bli svårstartade?
Min startade lätt och varvade bra m.m. men det var inte samma ork bara...
Börjar bli lite panik inför Chickenrace på fredag och jag verkar inte få ordning på någon annan moppe så det får bli flaka i år också... <!-- </EdIndex> --></div>
Har hört att dagens soppa kan vara ett problem om den står över vintern men då brukar väl mopederna bli svårstartade?
Min startade lätt och varvade bra m.m. men det var inte samma ork bara...
Börjar bli lite panik inför Chickenrace på fredag och jag verkar inte få ordning på någon annan moppe så det får bli flaka i år också... <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en granne som tävlar i miniracing skala 1:5 med en 22cc tvåtaktare på ca 5 hk påstår att han märker en försämring av bensin efter ett dygn. så är det vanlig 95 + olja i tanken så är det säkert felet.
det är nu på våren som man märker den stora fördelen av aspenbensin. den har mycket böttre hållbarhet.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
det är nu på våren som man märker den stora fördelen av aspenbensin. den har mycket böttre hållbarhet.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dagens bensin är inte som bensin en gång var.
Som väl är så finns Tripak bensinbooster http://www.tripak.se/
Under årens lopp har det funnits diverse skräp som påståtts sänka bränsleförbrukningen radikalt och uträtta mindre underverk, vilket med all rätt gjort folk skeptiska.
Något sådant lovar inte Tripak men efter att själv sedan tolv år använt deras bensinbooster i alla mina fordon, gamla som nya, vågar jag varmt rekommendera detta medel. Det får alla motorer att arbeta jämnare och effektivare. Jag känner inte någon som prövat detta som inte fortsatt, vilket talar sitt tydliga språk. <!-- </EdIndex> --></div>
Som väl är så finns Tripak bensinbooster http://www.tripak.se/
Under årens lopp har det funnits diverse skräp som påståtts sänka bränsleförbrukningen radikalt och uträtta mindre underverk, vilket med all rätt gjort folk skeptiska.
Något sådant lovar inte Tripak men efter att själv sedan tolv år använt deras bensinbooster i alla mina fordon, gamla som nya, vågar jag varmt rekommendera detta medel. Det får alla motorer att arbeta jämnare och effektivare. Jag känner inte någon som prövat detta som inte fortsatt, vilket talar sitt tydliga språk. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När tankade du den soppan som är i nu 
Förra våren när jag skuiie åka till klubben första gången så hade jag inge 2T olja hemma
Jag slangade ur det som var i flakan , men stockholmaren gick inte bra den kvällen.
Orkade inte på låga och varvade inte ur riktigt heller
När jag kom hem funderade jag över hur gammal soppan kunde vara
Och jag kom fram till att den hade nog haft samma soppa i tanken i över 2 år (2 vintrar)
När jag sen bytte mot färsk så gick stockholmaren som vanligt igen och flakan blev som en helt ny moppe att kora
<!-- </EdIndex> --></div>

Förra våren när jag skuiie åka till klubben första gången så hade jag inge 2T olja hemma
Jag slangade ur det som var i flakan , men stockholmaren gick inte bra den kvällen.
Och jag kom fram till att den hade nog haft samma soppa i tanken i över 2 år (2 vintrar)
När jag sen bytte mot färsk så gick stockholmaren som vanligt igen och flakan blev som en helt ny moppe att kora

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Soppan är från augusti-september... <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:När tankade du den soppan som är i nu
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag var ut med Transportmonarpeden nu för första gången efter vintern så tyckte jag den var svagare än när jag ställde bort den i höstas, och jag misstänker bränslet också. Ska testa att byta bara för skojs skull. Men lättstartad som attan var den, tre tramp så var den igång.
Reservdunkar i bilar brukar jag byta bränslet i vår och höst just för att slippa problem. <!-- </EdIndex> --></div>
Reservdunkar i bilar brukar jag byta bränslet i vår och höst just för att slippa problem. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötte på samma problem i helgen när jag startade upp min 1125-R.
Den startade direkt,men vi provkörning känndes den lite "mjölkig"på fullgas.Tappade ur bensinen i med ny v power,problemet borta.
Den gamla hamnade i bruksmoppen,den funkar nog med diesel med.
<!-- </EdIndex> --></div>
Den startade direkt,men vi provkörning känndes den lite "mjölkig"på fullgas.Tappade ur bensinen i med ny v power,problemet borta.
Den gamla hamnade i bruksmoppen,den funkar nog med diesel med.

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
-