El fel?
El fel?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Jag håller på att renovera en 1185:a, dock så har jag lite problem med ljusomkopplaren (tror jag att det är), så fort jag monterar ljusomkopplaren på styret vill inte moppen starta, tar jag av den så startar den, det verkar gå ut ström i hela ljusomkopplaren, sätter jag locket mot styret blir det gnistor mellan dom två och sen dör motorn, det verkar vara nått lurt antingen i ljusomkopplaren eller nån annanstans.
Vad kan detta bero på?
Mvh
Kalle <!-- </EdIndex> --></div>
Jag håller på att renovera en 1185:a, dock så har jag lite problem med ljusomkopplaren (tror jag att det är), så fort jag monterar ljusomkopplaren på styret vill inte moppen starta, tar jag av den så startar den, det verkar gå ut ström i hela ljusomkopplaren, sätter jag locket mot styret blir det gnistor mellan dom två och sen dör motorn, det verkar vara nått lurt antingen i ljusomkopplaren eller nån annanstans.
Vad kan detta bero på?
Mvh
Kalle <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Med dödaren mot ramen menar du att svart kabel ligger emot ramen och orsakar problemet? <!-- </EdIndex> --></div>
Det är inte jag som kopplat den, så jag vet inte vad som är rätt eller fel, men ska kolla upp det, tack!Oldie skrev:Du har kopplat fel, kopplings schema finns på raketsport.com
Dödaren ligger mot ramen kanske
Med dödaren mot ramen menar du att svart kabel ligger emot ramen och orsakar problemet? <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
Har kollat på det tidigare men det är ju så svårt att veta om den ligger på eller ej när locket är på, jag har försökt att få dödarknappen att ligga så långt från jordpolerna som möjligt men det verkar ändå som den ligger på, får kika lite mer på det!
Tack för snabba svar!
Btw, en till fråga, ska metall bläcket ligga över eller under gummibiten?
[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Kom på det idag när jag funderade lite att det måste vara problemet, då är det bekräftat av er också!G-son skrev:Ja. Beror ibland på att dödarknappen fastnat intryckt eller av annan orsak är kortsluten hela tiden.

Har kollat på det tidigare men det är ju så svårt att veta om den ligger på eller ej när locket är på, jag har försökt att få dödarknappen att ligga så långt från jordpolerna som möjligt men det verkar ändå som den ligger på, får kika lite mer på det!
Tack för snabba svar!
Btw, en till fråga, ska metall bläcket ligga över eller under gummibiten?

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det skall inte vara gummi där. Det gör att det trycker upp alltihopa mot bläcket för stopp. Ibland får man knacka lite på nitarna till signalbläcket och till dödarn. Dessutom får man kolla så inte sladden går för långt genom plinten. Bläcket skall vara som du har det. <!-- </EdIndex> --></div>
Ok, så gummit ska inte alls vara där, inte ens mot styret? <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Det skall inte vara gummi där. Det gör att det trycker upp alltihopa mot bläcket för stopp. Ibland får man knacka lite på nitarna till signalbläcket och till dödarn. Dessutom får man kolla så inte sladden går för långt genom plinten. Bläcket skall vara som du har det.
Hållaren måste möta metallen ordentligt då det är jordning. <!-- </EdIndex> --></div>azonic skrev:Ok, så gummit ska inte alls vara där, inte ens mot styret?Conrad Engström skrev:Det skall inte vara gummi där. Det gör att det trycker upp alltihopa mot bläcket för stopp. Ibland får man knacka lite på nitarna till signalbläcket och till dödarn. Dessutom får man kolla så inte sladden går för långt genom plinten. Bläcket skall vara som du har det.
Jag kör så det ryker...
- Lasse väss
- Forumsponsor