Allting började förra våren tror jag det var, när jag fick höra från en kompis att att hennes bror hade en moped ståendes.
Jag åkte dit och kollade på den och föll för den direkt

så jag gav honom ett riktigt skambud, men han tyckte det var för lite så vi bestämde oss för summan 1500 kr.
Dagen därpå hyrde jag och farsan ett släp och hämtade den, vid provkörningen så gick mopeden knappt och den hackade vid gaspådrag, så jag fick den för 1300 kr istället.

väl hemma försökte jag lokalisera varför den inte gick rent, slet och donade timmar i sträck, sen efter att farsan hade lämnat släpet så kom han fram och frågade om jag hade kollat det ställbara munstycket!? FAN tänkte jag och så ställde jag om det lite och mopeden gick klockrent!


under sommaren användes mopeden som brukis/bus moppe tills växellådan pajade. så den har stått sedan förra hösten drygt, så nu är det lika bra att bygga ihop den då jag fyller 18 nästa år och behöver pengar till bilen

Jaja nog gnatat nu här har vi det som ska göras:
Ram/chassie:
K50 framgaffel
260 mm stötdämpare bak
hemmabyggd sadel
kapa ramen efter stötdämparfästena
kapa bort onödiga fästen och styrlås
slipa ner svetsfogar
Däck/fälg:
K50 fälgar lackade röda
whitewalls däck
Belysning:
Ny framlykta (helst en crescent 1185 eller liknande)
rökfärgat baklyse som sitter under sadeln
plåt/lack
mattsvart ram
mattsvart tank med Kustomtryck
lacka motorn silver
Övrigt:
Apehanger styre 41 cm
bmx pegs
Setup:
tillputsad 60 cc cylinder
32 mm krök med jamarcool ljuddämpare
hemmabyggt insug
17,5 mm förgasare till en Rieju drac
15/ 39 drevning
bilder från då jag köpt den:

punktering

det enda fina på mopeden: framyktan

50 cc topplock på en 60 kubbe

tycker att det var ett kap för 1300 kr

kommer mer bilder på ramarbete och mer senare

plockade ihop den lite snabbt för helhetsbild


så vart kapningen

rören skall slipas lite till

bortkapade fästen för lås eller liknande

kapat fäste till något
