<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går inte fort för mig men nu börjar man närma sig målrakan i alla fall.
Nu när tändsystemet ska på så gick jag efter mbc:s bild i en annan tråd:
När jag monterade mitt så kan jag inte montera alla tre skruvar utan bara två:
Räcker det om tändplattan sitter med två skruvar, nummer 1 och 2???
En annan fråga, hur har ni andra dragit tändkabeln??? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag borrade och gängade ett nytt M 4 hål i motorblocket vid markering 3 där tändplattan sitter så jag fick tre montageskruvar. Sedan filade jag även upp längdspåret på tändplattan vad som behövdes <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte fört sätta upp plattan fräsen och förlänga spåret men insåg att det inte skulle gå att få dit någon skruv då den svarta saken med kablarna på är ivägen.
Perfekt tips att borra ett nytt hål i blocket och spåret går ju att förlänga lite i alla fall.
P-plats.se skrev:Jag tänkte fört sätta upp plattan fräsen och förlänga spåret men insåg att det inte skulle gå att få dit någon skruv då den svarta saken med kablarna på är ivägen.
Perfekt tips att borra ett nytt hål i blocket och spåret går ju att förlänga lite i alla fall.
Tackar för tipsen!
Kan du leta upp den teoretiska tändpunkten och se så att du får möjlighet att flytta tändplattan en smula i varje riktning innan du borrar?
Detta för att kunna finjustera tändningen vid behov.
Verkar tajt men det bör väl gå. <!-- </EdIndex> --></div>
Coolvette skrev:Kan du leta upp den teoretiska tändpunkten och se så att du får möjlighet att flytta tändplattan en smula i varje riktning innan du borrar?
Verkar tajt men det bör väl gå.
Hur gör man det tro...
Jag har bara gått på en bild som jag hittat här på forumet som verkar vara rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Coolvette skrev:Kan du leta upp den teoretiska tändpunkten och se så att du får möjlighet att flytta tändplattan en smula i varje riktning innan du borrar?
Verkar tajt men det bör väl gå.
Hur gör man det tro...
Jag har bara gått på en bild som jag hittat här på forumet som verkar vara rätt.
Jag använde min gamla tändinställningslampa som jag brukade ha till bilen.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo så har jag tänkt göra MEN systemet måste ju sitta någorlunda rätt så man får igång den först... <!-- </EdIndex> --></div>