jag har ingen puch o inte lider ja för det. hihi. hade ju en sån där maxi apparat i förrådet men den stod bara ivägen. startade när den ville o absolut inte när den skulle säljas. hehe <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:Men jag skrev ju att alla ska HA EN PuchPeppes Bodega skrev:Men Puch har jag ju haft,och Zundapp.Så nu blir det en Sachs igen...Nu får du köpa en till
Peppes Bodegas 1209 nr2 KLAR!!!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- Lasse väss
- Forumsponsor
<!-- </EdIndex> --></div>
Tror nog du lider i lönndomNiklasHögberg skrev:jag har ingen puch o inte lider ja för det. hihi. hade ju en sån där maxi apparat i förrådet men den stod bara ivägen. startade när den ville o absolut inte när den skulle säljas. heheLasse väss skrev:Men jag skrev ju att alla ska HA EN PuchPeppes Bodega skrev:Men Puch har jag ju haft,och Zundapp.Så nu blir det en Sachs igen...Nu får du köpa en till
![flirt [flirt]](./images/smilies/slider_flirt.gif)
-
nej då men en sak önskar ja att ja haft kvar o de va min Pv från 1958 som ja hade som första bil, de lider ja avv att den bara står i ett garage och inte får va ute. <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:Tror nog du lider i lönndomNiklasHögberg skrev:jag har ingen puch o inte lider ja för det. hihi. hade ju en sån där maxi apparat i förrådet men den stod bara ivägen. startade när den ville o absolut inte när den skulle säljas. heheLasse väss skrev:Men jag skrev ju att alla ska HA EN PuchPeppes Bodega skrev:Men Puch har jag ju haft,och Zundapp.Så nu blir det en Sachs igen...Nu får du köpa en till
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lyckats få ner en 1209 i bra pris och saknar ju min förra så man kanske skulle göra slag i saken och köpa ett objekt igen.
Nej,dom är inte snygga men jag tycker man åker rätt bra på dom.
OM det skulle bli affär blir den nog ganska identisk med min förra dock med "rätt" sadel. <!-- </EdIndex> --></div>
OM det skulle bli affär blir den nog ganska identisk med min förra dock med "rätt" sadel. <!-- </EdIndex> --></div>
-
ja sluta grubbla nu o gör slag i saken o gör affär!! <!-- </EdIndex> --></div>Peppes Bodega skrev:Har lyckats få ner en 1209 i bra pris och saknar ju min förra så man kanske skulle göra slag i saken och köpa ett objekt igen.
OM det skulle bli affär blir den nog ganska identisk med min förra dock med "rätt" sadel.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Saknaden efter min 1209 var för stor....
Av en händelse fick jag reda på en 1209 som skulle avyttras och efter en stund på annons utan bud kom säljaren och jag överens och ikväll köpte jag den.Den fanns i stan där jag bor.
Tanken är att ha en hyfsad bruksmoped att åka på i sommar och jag gillar både Sachsmotorn och även storleken på mopeden.Men något skönhetspris lär den inte vinna.
Den är i rätt bra skick,och motorn är renoverad med bl.a nya lager och packningar ,samt nya däck och vajrar. Däremot ska den lackas om i samma kulör som min förra 1209 och sadelöverdraget ska bytas mm.
Har 2 frågor som jag behöver få svar på:
*Hur får man enklast bort hammarlacken som tidigare ägare målat fälgbanorna med?Krävs blästring eller finns det andra sätt?
* Vilket sadelöverdrag är det jag ska ha på den?Stora eller lilla späckhuggaren?Kederlist?
Fler bilder kommer längre fram i vår,var lite mörkt ikväll när jag hade hämtat den...

Av en händelse fick jag reda på en 1209 som skulle avyttras och efter en stund på annons utan bud kom säljaren och jag överens och ikväll köpte jag den.Den fanns i stan där jag bor.
Tanken är att ha en hyfsad bruksmoped att åka på i sommar och jag gillar både Sachsmotorn och även storleken på mopeden.Men något skönhetspris lär den inte vinna.

Den är i rätt bra skick,och motorn är renoverad med bl.a nya lager och packningar ,samt nya däck och vajrar. Däremot ska den lackas om i samma kulör som min förra 1209 och sadelöverdraget ska bytas mm.
Har 2 frågor som jag behöver få svar på:
*Hur får man enklast bort hammarlacken som tidigare ägare målat fälgbanorna med?Krävs blästring eller finns det andra sätt?
* Vilket sadelöverdrag är det jag ska ha på den?Stora eller lilla späckhuggaren?Kederlist?
Fler bilder kommer längre fram i vår,var lite mörkt ikväll när jag hade hämtat den...
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ram och skärmar blästrade.Fälgbanor handslipade
och allt lackat och klart.Nu börjar hopmonteringen,men jag tror jag ska slå till på nya stötdämpare bak. Dom som satt på moppen var rätt rostiga och även att det är en budgetrenovering behöver man ju inte sänka helhetsintrycket.
Frågan är vilka man ska köpa?
1;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-helkrom-290mm/378-0
2;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-inkapslad-290mm/385-0
3;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-silver-krom-290mm/383-0 <!-- </EdIndex> --></div>

Frågan är vilka man ska köpa?
1;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-helkrom-290mm/378-0
2;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-inkapslad-290mm/385-0
3;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-silver-krom-290mm/383-0 <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det funkar bra med Julas dämpare för 99kr st det har jag på min.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Husqvarna sport...du hälsar väl på kompisarna i ö-vik imorrn på utställningen i på åhlensgaraget..var där å byggde lite på vår monter i kväll..
blir en del kul å kika på det kan jag nog lova.. ![cheers [cheers]](./images/smilies/slider_beersmiley1.gif)
ursäkta mitt
....

![cheers [cheers]](./images/smilies/slider_beersmiley1.gif)
ursäkta mitt

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- alf-johan
- Forumsponsor
Jag ocksåHUSQVARNA SPORT skrev:Det funkar bra med Julas dämpare för 99kr st det har jag på min.
Uploaded with ImageShack.us

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Helt rätt! De är snyggast på den moppen <!-- </EdIndex> --></div>Peppes Bodega skrev:Blev en beställning från Ettans nu.Jag valde originalstilen på stötdämparna eftersom jag vill behålla originalstilen.
Hoppas på snabb leverans nu bara..
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson