elschema till mustang mamba?

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
joal

Inlägg av joal »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hallå nu har jag dragit om kablarna OCH satt dit den fjärde :D

men nu stötte jag på nästa problem det blir ingen gnista.
har inte kopplat allt kablage till ljus medmera utan bara till den utvändiga tändspolen för att se om den startade först.
för man behöver inte dra allt för att det ska funka eller?

spelar det stor roll hur man sätter tändplattan alltså i millimeter (snurrar på den) för att det ska bli gnista

misstänker att det är antingen kondensatorn eller brytarn som är felet men jag vill inte att det ska vara det utan någonting simpelt. <!-- </EdIndex> --></div>
joal

Inlägg av joal »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->glöm frågan om gnistan idioten alltså jag hade glömt jorden ifrån den utvändiga tändspolen kom på det precis när jag postat förra frågan och sprang ner i verkstan och fixade det och snacka om fin gnista :D så då blev det att snabbt rulla ut och starta och den starta på första kicken :D

men en fråga som jag kom på nu är vart ska dödarkabeln gå ifrån omkopplaren? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
joal skrev:men en fråga som jag kom på nu är vart ska dödarkabeln gå ifrån omkopplaren?
Från dödarknappen i omkopplaren ner till primäranslutningen på tändspolen.
Dödarknappen ska alltså jorda ner (döda) primärmatningen. <!-- </EdIndex> --></div>
joal

Inlägg av joal »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för svar :D
Provkörde den igår också för första gången och den gick kalasbra:D <!-- </EdIndex> --></div>
JK-R
Kontakt:

Inlägg av JK-R »

Cobra5000 skrev:
joal skrev:http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 81635.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/194/photo20120411181720.jpg/

här är lite bilder på de tre kablar som kommer ut ifrån motorn och även en på den utanpåliggande tändspolen.
OK, ser ut som någon har bytt kablarna.
Om du tar bort svänghjulet och jämför din tändplatta med bilderna nedan så ska du nog få fart på din moppe
Bild
Några kablar syns det knappt var dom är anslutan, ska försöka förklara så gott det går....

blå - tändspole primär, ansluten på brytarspetsen sen vidare till kondensatorn (svart kabel) och sen blå igen till den undre/nedre spolen på bilden
gul - belysning 15W, den övre/undre spolen ansluten till höger.
grå - bakljus 3W
gul/grön - bromljus 5W, den övre/undre spolen ansluten till vänster.
orange kabel kan du strunta i då den ska mata blinkersen.

Bild
lånar tråden lite! har också dessa färgerna från min motor, någon som har koplings schema för detta med 5 kablar ?? <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den oranga kabeln, kan du inte mata tutan med den? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

JK-R skrev:lånar tråden lite! har också dessa färgerna från min motor, någon som har koplings schema för detta med 5 kablar ??
Vad är det som är oklart ?

blå - tändspole primär
gul - belysning 15W
grå - bakljus 3W
gul/grön - bromljus 5W
orange - blinkers 10W

Reservdelskatalog/elschema till Zündapp KS50 (med tändlås) http://www.kjtools.se/zundapp/pdf/KS5077-83.pdf
BjörnK skrev:Den oranga kabeln, kan du inte mata tutan med den?
Borde väl funka alldeles utmärkt ! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar