<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått en Crescent 1129 med sachs 3-växlad som stått still i ca 10 år. Får den inte att gå riktigt. Har följande symtom: Motorn startar men svarar inte alls på gas. Puttrar och går i kanske 10 sekunder och dör sen. Släpper man gasen helt så dör den direkt. Efter det är den svårstartad.
Har hittills gjort följande: Bytt kondensator, ställt in tändsystemet, rengjort förgasaren, bytt packning mellan förgasare och cylinder samt mellan cylinder och avgasrör.
Någon som har ett tips vad jag kan kolla härnäst? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1129 som inte vill gå
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var precis vad det var. Flottören hade nog hängt sig på något sätt. Nu går motorn och jag lyckas köra en sväng. Tack så mycket för hjälpen!
Men jag tycker att motorn är lite orkeslös. Har inga direkta referenser på hur mycket ork den ska ha men att behöva köra på ettan i en medeluppförsbacke känns lite svagt. <!-- </EdIndex> --></div>
Men jag tycker att motorn är lite orkeslös. Har inga direkta referenser på hur mycket ork den ska ha men att behöva köra på ettan i en medeluppförsbacke känns lite svagt. <!-- </EdIndex> --></div>