Crescent 1129 som inte vill gå

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
nojjen
Kontakt:

Crescent 1129 som inte vill gå

Inlägg av nojjen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått en Crescent 1129 med sachs 3-växlad som stått still i ca 10 år. Får den inte att gå riktigt. Har följande symtom: Motorn startar men svarar inte alls på gas. Puttrar och går i kanske 10 sekunder och dör sen. Släpper man gasen helt så dör den direkt. Efter det är den svårstartad.

Har hittills gjort följande: Bytt kondensator, ställt in tändsystemet, rengjort förgasaren, bytt packning mellan förgasare och cylinder samt mellan cylinder och avgasrör.

Någon som har ett tips vad jag kan kolla härnäst? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Packboxarna då? Efter 10år är dom nog inte så mjuka längre.. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter lite som den flödar över o dränker sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla så inte flottören läcker och sjunker tillbotten då flödar det över och beter sig som du beskriver <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
nojjen
Kontakt:

Inlägg av nojjen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var precis vad det var. Flottören hade nog hängt sig på något sätt. Nu går motorn och jag lyckas köra en sväng. Tack så mycket för hjälpen!

Men jag tycker att motorn är lite orkeslös. Har inga direkta referenser på hur mycket ork den ska ha men att behöva köra på ettan i en medeluppförsbacke känns lite svagt. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar