Undra om den klarar branta sluttningar? Kan inte hålla på med handjagare länge till <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev:Kanske blir roligare att klippa gräsmattan....![]()
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
(finns ju även med fyrhjulsdrift..) <!-- </EdIndex> --></div>
"Kör aldrig maskinen i terräng som lutar mer än 15 gr." står det i instruktionsboken....Raketsport skrev:Undra om den klarar branta sluttningar? Kan inte hålla på med handjagare länge tillzappafan skrev:Kanske blir roligare att klippa gräsmattan....![]()

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- Lasse väss
- Forumsponsor
Om du inte gjort det: gör det inte
<!-- </EdIndex> --></div>
Skulle vara kul att veta om du testat med Ölflaska/burk i dyckeshållaren änzappafan skrev:"Kör aldrig maskinen i terräng som lutar mer än 15 gr." står det i instruktionsboken....Raketsport skrev:Undra om den klarar branta sluttningar? Kan inte hålla på med handjagare länge tillzappafan skrev:Kanske blir roligare att klippa gräsmattan....![]()
(finns ju även med fyrhjulsdrift..)

![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blev ju lite delar med från sundsvall igår... 

Kjedjeskyddet handlade jag ju inte i sundsvall...blev en affär med RetroR ..
träffade honom på marknaden så jag fick det levererat dit..
träffade några andra glada forumanvändare oxå förstås.... 
det här kommer att sitta som en smäck på 1256 an..
marschall lyktorna inhandlades på coops parkering i Birsta..
hade köpt dem på blocket för en mycket rimlig slant kommer givetvis att monteras på min saab v4 -68... 
nackstödet som inhandlades på Bergsåkersmarknaden hammnar förstås i snetrean så småningom....
såg ju att bakljuskåpan på min nyinköpta Rexoped var sprayad blå, så jag köpte en lagom patinertad kåpa till den för säkerhets skull
åsså en ny kronmutter till avgaset på 1256 an blev det ju oxå...
mer bilder från Bergsåker kommer i en annan tråd...hade nog önskat handla lite mer trevligt där men ekonomin tillät det ju inte nu..
blev dock en mycket lyckad dag å en hel del snack med goda vänner...

träffade honom på marknaden så jag fick det levererat dit..

marschall lyktorna inhandlades på coops parkering i Birsta..

nackstödet som inhandlades på Bergsåkersmarknaden hammnar förstås i snetrean så småningom....

mer bilder från Bergsåker kommer i en annan tråd...hade nog önskat handla lite mer trevligt där men ekonomin tillät det ju inte nu..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
däremot är det inte så vanligt med traktormodellen med hydrostat, men det finns.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
I branta sluttningar är det mycket bättre med åkgräsklippare typ traktor med klippagregatet mitt under traktorn. min HVA Rider gick upp på två hjul vid en sväng i väldigt liten lutning. Gissa om det var obehagligt när man inte var beredd.Raketsport skrev:Undra om den klarar branta sluttningar? Kan inte hålla på med handjagare länge tillzappafan skrev:Kanske blir roligare att klippa gräsmattan....![]()
däremot är det inte så vanligt med traktormodellen med hydrostat, men det finns.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
- pangerva
- Forumsponsor
Har du investerat i NACKSKYDD ? Wiplashsäkert antar jag.
Raketaren skrev:blev ju lite delar med från sundsvall igår...
träffade honom på marknaden så jag fick det levererat dit..träffade några andra glada forumanvändare oxå förstås....
marschall lyktorna inhandlades på coops parkering i Birsta..hade köpt dem på blocket för en mycket rimlig slant kommer givetvis att monteras på min saab v4 -68...
nackstödet som inhandlades på Bergsåkersmarknaden hammnar förstås i snetrean så småningom....såg ju att bakljuskåpan på min nyinköpta Rexoped var sprayad blå, så jag köpte en lagom patinertad kåpa till den för säkerhets skull
mer bilder från Bergsåker kommer i en annan tråd...hade nog önskat handla lite mer trevligt där men ekonomin tillät det ju inte nu..blev dock en mycket lyckad dag å en hel del snack med goda vänner...

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
ha-ha jo är nog lika säkert som bilbarnstolarna från den tiden den modellen som hängdes över ryggstödet...
jag tycker att det är rätt kul med tidsenliga tillbehör...
pangerva skrev:Raketaren skrev:blev ju lite delar med från sundsvall igår...
träffade honom på marknaden så jag fick det levererat dit..träffade några andra glada forumanvändare oxå förstås....
marschall lyktorna inhandlades på coops parkering i Birsta..hade köpt dem på blocket för en mycket rimlig slant kommer givetvis att monteras på min saab v4 -68...
nackstödet som inhandlades på Bergsåkersmarknaden hammnar förstås i snetrean så småningom....såg ju att bakljuskåpan på min nyinköpta Rexoped var sprayad blå, så jag köpte en lagom patinertad kåpa till den för säkerhets skull
mer bilder från Bergsåker kommer i en annan tråd...hade nog önskat handla lite mer trevligt där men ekonomin tillät det ju inte nu..blev dock en mycket lyckad dag å en hel del snack med goda vänner...
ha-ha jo är nog lika säkert som bilbarnstolarna från den tiden den modellen som hängdes över ryggstödet...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
- Lasse väss
- Forumsponsor
-